۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 55352065

تنگه آنا در ارتفاع ۱۲۵۰ متری از سطح دریا واقع شده است.تنگ آنا از جاذبه‌های زیباو بکر استان فارس و رشته کوه‌های زاگرس بشمار می رود که به دلیل صعب العبور بودن همچنان بکر مانده است.

تنگ آنا مقصدی مناسب برای گرشگری

به گزارش سلام نو، نورآباد یکی از شهرهای استان فارس در جنوب ایران است. این شهر مرکز شهرستان ممسنی است که در شمال باختری استان فارس قرار دارد و تنگه آنا یکی از زیباترین مناطق این شهرستان است.
شهرستان ممسنی مانند اغلب مناطق جنوب ایران، در دامنه رشته کوه زاگرس قرار گرفته و دارای آب و هوایی نسبتاً گرم و خشک است.

تنگ آنا مقصدی مناسب برای گرشگری

تنگ آنا از جاذبه‌ های زیباو بکر استان فارس و رشته کوه‌های زاگرس بشمار می رود که به دلیل صعب العبور بودن همچنان بکر مانده است. تنگ آنا در ارتفاع ۱۲۵۰ متری از سطح دریا و در میان صخره هایی بلند که بعضا بلندی دیواره های آن به ۲۰۰ متر میرسد قرار گرفته است. در طول تنگ رودخانه فهلیان جریان دارد. همچنین در داخل تنگ چشمه ای به نام چشمه آنا از دل کوه می جوشد که آبشار و حوضچه زیبایی را شکل داده است.

رود فهلیان مهم ‌ترین رودخانه شهرستان ممسنی است، که از به هم پیوستن رودخانه شش پیر و رودشیر به وجود آمده و پس از عبور از کنار کوه قلعه سفید، وارد منطقه فهلیان می ‌شود.

جنگل‌های منطقه بسیار زیباست. این منطقه پوشیده از جنگل‌های تنک زاگرسی است که درخت بلوط گونه شاخص آن است.

بازدید از این تنگ نیاز به مهارت‌های فنی کوهنوردی دارد.

تنگ آنا مقصدی مناسب برای گرشگری

مسیر دسترسی

دسترسی به این منطقه از طریق جاده کازرون به یاسوج و از روستاهای شوسنی و ضامنی، پل فهلیان، جاده فرعی روستای بلوط جهانه امکانپذیر است. تنگ آنا در فاصله بیست کیلومتری جنوب شرقی این روستا و در امتداد رودخانه فهلیان واقع شده است. روستای بلندو نیز در نزدیکی تنگ آنا واقع شده است. از روستای بلندو با طی مسافتی در حدود ۳ کیلومتر به سمت جنوب به تنگ آنا میتوانیم دسترسی یابیم و کمپ خود را در نزدیکی رودخانه میتوانیم مستقر کنیم.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید