مجروح حادثه حرم مطهر رضوی گفت: ادامه راه این شهیدان یعنی اینکه در میان مردم باشیم و آنان را عضوی از خانواده خود بدانیم. درد، مشکل روحی، تربیت فرزند و مشکلات اخلاقی مردم را از خود بدانیم و همان مقدار که برای مشکلات خود دغدغه‌مند هستیم، برای مردم هم اینطور باشیم.

جزییات حمله به ۳ روحانی در حرم رضوی از زبان بازمانده حادثه / این را دیدم که امام هشتم به فریادم رسیدند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام محسن پاکدامن روایتی از لحظه حمله در حرم رضوی به او و دو روحانی دیگر را تشریح کرد.

حجت الاسلام محسن پاکدامن نادی روحانی جانباز و بازمانده حادثه ۱۶ فروردین ماه حرم مطهر رضوی که چند روز پیش و به دنبال بهبودی نسبی وضعیت جسمی از بیمارستان مرخص شد، در گفت و گوی کوتاهی از شهیدان اصلانی و دارایی، حضور در حوزه علمیه، کار برای مردم مناطق محروم و لزوم حفظ وحدت و انسجام در جامعه می‌گوید. 

مدد امام رضا (ع) در جریان حادثه حرم

او درباره حادثه آن روز حرم رضوی گفت: با هر ضربه ضارب یک یا حسین (ع) می‌گفتم. او هم عصبانی‌تر می‌شد و با بغض محکم تری ضربه می‌زد. در همان لحظه، او که ضربه آخر را کاری زد، گفتم یا امام رضا (ع). در این حال ضارب که در حالت نیم خیز بود، بلند شد و و یک لحظه حواسش پرت شد و پنج شش متر از من فاصله گرفت. آن لحظه متوجه نشدم که چرا این اتفاق افتاد. اما احساس می‌کردم که می‌خواهد برگردد. زیرا آن دو عزیز را شهید کرده بود و چون مقاومت می‌کردم و شعار می‌دادم، نسبت به من بغض کرده بود. ولی این را دیدم که امام هشتم به نوعی چشم و گوشش را کور و کر کردند و به فریادم رسیدند.

شهید دارایی، پدری جوان برای محله‌ای محروم بود

حجت الاسلام پاکدامن گفت: از همان زمان که با شهید حجت الاسلام دارایی در حوزه خدمت به مردم حاشیه شهر همکار شدم، فهمیدم که می‌توان در سنین کم هم برای مردم محله پدری کرد. ۱۰ سال در محله‌ای که شهید دارایی بود زندگی کردم و فقر و محرومیت مردم را دیده ام.

این شهید، فروشگاهی برای ارزاق روزانه مردم در این محله ایجاد کرد. همزمان، به فکر مسائل فرهنگی مردم هم بود. کار در مسجدی کوچک را پذیرفت و مخلصانه به همراه چند طلبه دیگر منشا خیر شد.

او گفت: شهید حجت الاسلام اصلانی هم با وجود اینکه می‌توانست در منطقه بهتری از شهر زندگی کند، عمرش را درخدمت به حاشیه شهر گذاشت.

مجروح حادثه حرم مطهر رضوی گفت: ادامه راه این شهیدان یعنی اینکه در میان مردم باشیم و آنان را عضوی از خانواده خود بدانیم. درد، مشکل روحی، تربیت فرزند و مشکلات اخلاقی مردم را از خود بدانیم و همان مقدار که برای مشکلات خود دغدغه‌مند هستیم، برای مردم هم اینطور باشیم.

طلبگی، زندگی است؛ شغل نیست

او گفت: طلبگی، زندگی است؛ نه این که شغل و درآمد ما باشد. طلبگی، لباس نوکری امام زمان (عج) است و به همین علت اگر به آن نگاه شغل و درآمد داشتیم، باختیم.

حجت الاسلام پاکدامن گفت: به خاطر دارم با شهید اصلانی بر سر موضوع اختلاف زمین برای مردم در سال ۱۳۹۴ با مهندسی صحبت می‌کردیم. فردی آنجا بود که به شهید اصلانی گفت «خلع لباست می‌کنم». شهید اصلانی دست به قبا گرفت و گفت: «من یک طلبه یک لاقبا هستم. این لباس‌ها و جانم را بگیرید، اما تفکرمان را نمی‌توانید بگیرید».

او گفت: طلبگی یک تفکر و راه است که انسان تا وقتی زنده است می‌بایست این مسیر را ادامه دهد. علاوه بر این که باید بخواهیم سربازی حضرت بقیه الله (عج) را از ما قبول کنند.

مجروح حادثه حرم مطهر رضوی گفت: از سوی دیگر، باید ببینیم که از ما چه می‌خواهند؟ بنابراین، طلبگی یعنی طلبه همیشه به فکر سربازی امام زمان (عج) باشد.

روایت حمله به حرم مطهر رضوی از زبان تنها بازمانده این حادثه | با هر ضربه ضارب یک یا حسین (ع) می‌گفتم | این را دیدم که امام رضا(ع) به فریادم رسیدند

تا زمانی که زنده باشم در خدمت مردم هستم

او گفت: تا زمانی که زنده باشم، در خدمت مردم هستم. همان لحظه‌های اول در بیمارستان که حالم بهتر شد، پیگیر کارها شدم. در این وضع نیز یک لحظه نگذاشتم که خدمت در منطقه کمتر شود. بلکه امروز چند نیرو بیشتر شده اند و در دوران نقاهت هم با دوستان تماس می‌گیرم و به دنبال کمک به مردم هستم.

مجروح حادثه حرم مطهر رضوی گفت: تا زمانی که عمر داشته و قابل باشم، خدمت به این قشر را با قوت ادامه می‌دهم. بعد از ماجرایی که رخ داد، فهمیدم که کارهای ما خاری به چشم دشمنان است. به همین علت این امور را با قدرت بیشتری ادامه خواهم داد.

در خدمت مردم حاشیه شهر هستم

حجت الاسلام پاکدامن گفت: رهبر معظم انقلاب دستور دادند چند طلبه جهادی در حاشیه شهر بیایند. ما شبانه روز کار کردیم و خوشحال هستیم که حاشیه شهر مشهد بهتر شده است. به ایشان می‌گوییم که هیچ دغدغه‌ای نداشته باشید. تا جان داشته باشیم به عنوان سرباز شما برای کمک به نیازمندان گوش به فرمان خواهیم بود و نخواهیم گذاشت در موضوع حاشیه شهر منویات شما برزمین بماند و کوچک‌ترین دردسری برای نظام ایجاد شود.

او گفت: افتخار می‌کنیم که کار در حاشیه شهر به دستور مقام معظم رهبری است. این مطلب که «اگر آقا فرمان دهد، جان را فدایش می‌کنیم»، همین است و تا عمر داشته باشیم این راه را ادامه خواهیم داد.

مردم حاشیه شهر، ولی نعمت نظام هستند

حجت الاسلام پاکدامن گفت: بیشترین قشر ستم دیده و مظلوم پای کار و، ولی نعمتان نظام در حاشیه شهر هستند و بسیار صبورند. کاری نکنیم که خدای نکرده خانواده شهدا و مردم حاشیه شهر ناامید شوند. دولت در طرح‌ها و پروژه‌ها به فکر حاشیه شهر باشد.

او گفت: دولت در بحث طرح‌ها و پروژه‌ها به فکر حاشیه شهری باشد که بیمارستان مطلوبی ندارد و حداقل امکانات شهری را داراست. در فاصله ۱۰ کیلومتری اینجا با مرکز شهر، نباید این مقدار فاصله طبقاتی باشد.

ممنونم که امام رضا (ع) ما را انتخاب کردند

مجروح حادثه حرم مطهر رضوی گفت: به خاطر درگیر بودن در مسائل حاشیه شهر کمتر حرم می‌رفتم. بالاخره اتفاق جانبازی برای هر طلبه و انسانی اتفاق بیفتد خدا را باید شکر کرد، اما اینکه در بهترین مکان ها، در قبله ضریح مطهر و روبرو و جلوی چشم آن حضرت این اتفاق افتاد، یعنی اینکه ما را واقعا خیلی دوست داشته اند؛ پس عرض می‌کنم: ممنونم که ما را انتخاب کردند.

حجت الاسلام پاکدامن گفت: می‌خواهم تا جان دارم به همسایه ایشان کمک کنم و خواستارم که بیش از پیش توفیق بدهند تا به مجاوران شان خدمت کنم.

اختلاف افکنی، برنامه دشمنان است

او گفت: شیعه و سنی در کنار هم بوده اند و با یکدیگر وصلت کرده و قوم وخویش بوده اند. ایرانی و افغانستانی هم با هم بوده و مشکلی نداشته اند. مردم عزیز ایران بیدار باشند و گوش به فرمان ولایت و بدانند که اختلاف افکنی، برنامه دشمنان برای نابودی و برهم زدن امنیت و آرامش کشور است و وحدت تنها راه خنثی سازی نقشه‌های آنان است.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید