وزیر خارجه عراق در مصاحبه‌ای تایید کرد طرف‌های ایرانی و عربستانی دور پنجم مذاکرات در بغداد را به روندی مثبت پشت سر گذاشتنند.

 مذاکرات ایران و عربستان در بغداد مثبت بود
به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، وزیر امورخارجه عراق در مصاحبه‌ای تایید کرد مذاکرات جاری در بغداد میان ایران و عربستان مثبت ارزیابی شده است.

«فواد حسین» امروز (یکشبنه) در مصاحبه‌ای تایید کرد طرف‌های ایرانی و عربستانی دور پنجم مذاکرات در بغداد را به روندی مثبت پشت سر گذاشتنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) وزیر امور خارجه عراق در این خصوص گفت:پس از دور پنجم که در فضایی مثبت برگزار شد. بغداد، میزبان دور جدیدی از مذاکرات پس از پایان دور پنجم بین تهران و ریاض خواهد بود.

شایان ذکر است یک منبع عراقی امروز (یکشنبه) در گفتگو با شبکه راشاتودی، اعلام کرد که در مذاکرات ایران و عربستان، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، مشاور امنیت ملی ایران و مدیر اطلاعات عربستان نیز حضور داشتند و دو طرف درباره پایان مذاکرات امنیتی و شروع مذاکرات دیپلماتیک به توافق رسیدند.

پنجمین دور گفتگو میان نمایندگان عالی جمهوری اسلامی ایران و عربستان، روز گذشته در بغداد، پایتخت عراق برگزار شد. پیش از این چهار دور مذاکره میان ایران و عربستان با میانجیگری عراق در بغداد برگزار شده و شرکت‌کنندگان در آن این مذاکرات را سازنده خوانده و از برگزار کردن مذاکرات بیشتر خبر دادند. این مذاکرات پس از ۵ سال از قطع روابط دیپلماتیک دو کشور شکل گرفت. ایران ادامه این گفتگوها را مشروط به «جدیت عربستان» دانسته است.

با توجه به شکل‌گیری فضای مفاهمه و گفت‌وگوهای سازنده میان نمایندگان دو کشور، پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک زمینه برگزاری جلسه مشترک میان وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی فراهم شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید