معاون صنایع حمل و نقل گفت: از سرگیری ورود خودرو به کشور به اجازه نهادهای بالادستی نیاز دارد.

شرط تازه برای واردات خودرو تا یک‌ ماه دیگر

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، با وعده وزیر صنعت، معدن و تجارت، قرار شد ممنوعیت واردات خودرو در ماه آینده لغو شود، اما به گفته معاون حمل‌ونقل این وزارتخانه، واردات خودرو به کشور منوط به شرایطی است. این در حالی است که نماینده مردم مرودشت در مجلس اعلام کرد: اگر واردات خودرو تا پایان اردیبهشت انجام نشود، به طور قطع روی استیضاح وزیر صمت کار خواهم کرد.

منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل عنوان کرده، قواعد لازم برای ازسرگیری واردات خودرو در حال تنظیم است و وزارت صمت نیز به این ماجرا (واردات خودرو) به دید مثبت نگاه می‌کند.

معاون حمل‌ونقل وزارت صمت حال تاکید کرده که هر زمان نهادهای بالادستی اجازه دهند، واردات وارد فاز اجرایی خواهد شد. او نگفته که منظورش از نهادهای بالادستی چیست، اما به نظر می‌رسد صحبت از نهادهایی بالاتر از دولت است.

اظهارات منطقی در شرایطی است که اسفند سال گذشته، رئیس‌جمهور در جریان بازدید از ایران‌خودرو دستور داد ظرف سه ماه مقدمات ازسرگیری واردات خودرو به کشور فراهم شود.

کمی بعد، وزیر صمت نیز اعلام کرد ممنوعیت واردات در خرداد به پایان می‌رسد و ورود خودرو به کشور آزاد خواهد شد. رضا فاطمی‌امین حتی پیش‌بینی کرد که بیش از ۱۰۰‌هزار دستگاه خودرو وارد خواهد شد.

این وعده دولت در حالی بود که همزمان، هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام، با مصوبات مجلس مبنی بر واردات خودرو مخالفت و آنها را مغایر با اقتصاد مقاومتی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اعلام کرد.

بنابراین با توجه به منتفی شدن واردات خودرو از مسیر دو مصوبه مجلس (یکی در قالب طرح ساماندهی خودرو و دیگری در قالب بودجه ۱۴۰۱)، همه نگاه‌ها به سمت دولت چرخید تا با توجه به دستور رئیس‌جمهور و وعده وزیر صمت، واردات خودرو از خرداد امسال از سر گرفته شود.

حالا اما اظهارات معاون حمل‌ونقل وزارت صمت، واردات خودرو را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید