طبق اعلام رسانه‌ها دور دوم رای‌گیری برای انتخاب رییس‌جمهور فرانسه با رقابت «امانوئل ماکرون»، رییس‌جمهور کنونی با رقیب خود «مارین لوپن» آغاز شده است.

آغاز دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از ریانووستی نوشت: شعب رأی گیری در ساعت ۹:۳۰ روز یکشنبه به وقت تهران در فرانسه، جایی که دور دوم و سرنوشت ساز انتخابات ریاست جمهوری در آن برگزار می‌شود، شروع به کار کردند.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور کنونی و «مارین لوپن» رهبر حزب راست افراطی ملی برای دومین بار متوالی در دور دوم با یکدیگر رقابت می‌کنند. لوپن در سال ۲۰۱۷ از مکرون شکست خورد.

مراکز رأی گیری در اکثر بخش‌ها و نواحی فرانسه تا ساعت ۲۰:۳۰ باز خواهند بود و در شهرهای بزرگ از جمله پاریس، لئون، مارسی، نیس، بوردو، تولوز و سایر شهرها تا ساعت ۲۱:۳۰ به اخذ آرای مردم ادامه خواهند داد.

رئیس جمهور فرانسه برای یک دوره پنج ساله با رأی مستقیم انتخاب می‌شود. حدود ۴۹ میلیون رأی دهنده می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. رأی گیری در دو دور انجام می‌شود، دور اول در ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین) برگزار شد و ۱۲ نامزد در آن شرکت کردند.

«گابریل آتال» سخنگوی کابینه دولت فرانسه گفت: شورای قانون اساسی فرانسه نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری را در ۲۷ یا ۲۸ آوریل (۷ یا ۸ اردیبهشت) اعلام خواهد کرد.

دوران ریاست جمهوری رئیس جمهور فعلی دولت این کشور در ۱۴ ماه مه (۲۴ اردیبهشت) به پایان می‌رسد.

انتظار می‌رود مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید فرانسه بین اعلام نتایج نهایی تا ۱۴ مه برگزار شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید