فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: با پذیرفته شدن اعاده دادرسی توسط دیوان عالی کشور، دو فرصت برای ما فراهم شده است. ما می‌توانیم در جریان بررسی دوباره پرونده ادله خود را ارائه کنیم تا بتوانیم رای قصاص را بشکنیم.

حکم قصاص برومند نجفی متوقف شد / جزییات

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: با پذیرش اعاده دادرسی توسط دیوان عالی کشور ۲ فرصت برای ما فراهم شده است که اجرای حکم قصاص برومند نجفی متوقف شود.

جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ضمن تشریح آخرین وضعیت پرونده برومند نجفی خاطرنشان کرد: درخواست تجدید نظر ما در دادگاه کرمانشاه به نتیجه نرسید و به برومند نجفی به قصاص محکوم شد. احکام قصاص باید به تایید دیوان عالی کشور نیز برسند و زمانی که این حکم برای تایید به دیوان عالی کشور آمد، ما درخواست اعاده دادرسی را بر اساس مواد ۴۷۷ و ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری انجام دادیم.  

وی در ادامه گفت: درخواست اعاده دادرسی پذیرفته شد و این پرونده باید به یک شعبه هم عرض در همان استان منتقل شود تا قاضی دیگری از ابتدا به این پرونده رسیدگی کند. تازمانی که  دوباره به این پرونده رسیدگی شود، صدور رای حکم قصاص متوقف خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: با پذیرفته شدن اعاده دادرسی توسط دیوان عالی کشور، دو فرصت برای ما فراهم شده است. ما می‌توانیم در جریان بررسی دوباره پرونده ادله خود را ارائه کنیم تا بتوانیم رای قصاص را بشکنیم. شکستن رای قصاص بستگی به این دارد که این اتفاق چقدر با قانون به‌کارگیری سلاح مغایرت داشته باشد. همه چیز بستگی به نوع دفاع وکلای ما و ادله آنان دارد همچنین فرصتی فراهم شده تا بتوانیم به کمک ریش‌سفیدان و بزرگان برای گرفتن رضایت خانواده فلاحی تلاش کنیم. 

محبت‌خانی در پایان تاکید کرد: اولویت اول ما کسب رضایت خانواده فلاحی است و در کنار آن نیز موضوع رای دادگاه پیگیری می‌شود. ما مدعی هستیم که محیط بان ما طبق قانون به‌کارگیری سلاح عمل و دستورالعمل‌های آن را رعایت کرده است اما وکلای خانواده مقتول معتقدند که این اتفاق نیفتاده است. اگر قاضی با ادله ما موافقت کند پرونده تبدیل به قتل شبه عمد می‌شود و باید دیه پرداخت شود که آن هم توسط بیمه پرداخت می‌شود. خواهش من این است که ضمن ابراز همدردی با خانواده فلاحی، تلاش برای کسب رضایت این خانواده انجام شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید