سازمان غیر دولتی «کمپین نماد رسانه» (PEC) از کشته شدن دست‌کم ۲۱ روزنامه‌نگار و افراد مرتبط با حرفه روزنامه‌نگاری از آغاز جنگ اوکراین تاکنون خبر داد.

کشته شدن دست‌کم ۲۱ روزنامه‌نگار از آغاز جنگ اوکراین تاکنون

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری افه نوشت: این نهاد غیردولتی که شمار کشته‌های فعالان حوزه رسانه در سراسر جهان را رصد می‌کند، اعلام کرد که ۱۴ تن از روزنامه‌نگاران هنگام پوشش دادن خبرها در مناطق درگیری جان خود را از دست داده‌اند و هفت تن دیگر، خبرنگارانی بودند که در بدترین مناطق آسیب‌دیده از درگیری‌ها در جنوب یا شرق اوکراین، به گروه نیروهای داوطلب و یا سربازان ملحق شدند.

طبق اطلاعات کمپین نماد رسانه، «دیلربک شکیروف» نخستین روزنامه‌نگاری است که ۲۶ فوریه (هفت اسفند)، دو روز پس از آغاز تهاجم، توسط نیروهای روسی در خارج از شهر خرسون کشته شده است.

برنت رنو، عکاس و فیلمساز ۵۰ ساله امریکایی، نخستین خبرنگار خارجی است که از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین کشته شده است.

 پییر زاکرزوسکی فیلمبردار ۵۵ ساله شبکه فاکس نیوز و اولکساندر کووشینوا خبرنگار مستقل ۲۴ ساله نیز از جمله خبرنگاران خارجی هستند که در جریان جنگ اوکراین جان باخته‌اند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه (دوم اسفند) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن (پنج اسفند/۲۴ فوریه) آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد، از آغاز جنگ اوکراین تا کنون، بیش از دو هزار و ۲۰۰ غیر نظامی در جریان درگیری‌ها کشته شده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید