گروسی گفت: ما اجرای کمک‌هایی را که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و کشورهای عضو آن ارائه خواهند کرد، از جمله با تحویل تجهیزات مورد نیاز به طور مستقیم به سایت‌های هسته‌ای اوکراین، هماهنگ خواهیم کرد.

درخواست اوکراین برای تهیه مقادیر زیادی از تجهیزات نیروگاه هسته‌ای

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از رویترز نوشت: «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای گفت که اوکراین از این آژانس فهرستی جامع از تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی نیروگاه‌های هسته‌ای اش در طول جنگ با روسیه را درخواست کرده است که این موارد شامل دستگاه‌های اندازه گیری تشعشع، مواد محافظ، کمک‌های کامپیتوری، سیستم‌های منبع تغذیه و دیزل ژنراتورها می‌شود.

وی افزود: ما اجرای کمک‌هایی را که آژانس بین المللی انرژی اتمی و کشورهای عضو آن ارائه خواهند کرد، از جمله با تحویل تجهیزات مورد نیاز به طور مستقیم به سایت‌های هسته‌ای اوکراین، هماهنگ خواهیم کرد.

گروسی ادامه داد: نیازها بسیار زیاد است و من از حمایت قابل توجهی که کشورهای عضو آژانس اعلام کرده اند که ارائه خواهند کرد، بسیار سپاسگزارم.

اوکراین ۱۵ راکتور عملیاتی در چهار نیروگاه دارد که هفت نیروگاه آن در حال حاضر به شبکه متصل هستند، از جمله دو راکتور در تأسیسات «زاپروژیا» که در حال حاضر تحت کنترل روسیه است.

رسانه‌ها همچنین پیشتر اعلام کرده بودند که گروسی به زودی قرار است از نیروگاه «چرنوبیل» که به کنترل نیروهای روسیه در آمده است، بازدید کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید