زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین گفت: این اشتباه است که ابتدا به روسیه و سپس به اوکراین برویم. در این اقدام عدالت و منطق وجود ندارد.

زلنسکی از تصمیم گوترش برای دیدار از مسکو انتقاد کرد

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین از تصمیم «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل برای دیدار روز سه‌شنبه از مسکو قبل از دیدار از کیف به شدت انتقاد کرد.

زلنسکی به خبرنگاران در پایتخت اوکراین گفت: «این اشتباه است که ابتدا به روسیه و سپس به اوکراین برویم. در این اقدام عدالت و منطق وجود ندارد.»

به گفته زلنسکی، جنگ در اوکراین است و هیچ جنازه‌ای در خیابان‌های مسکو وجود ندارد، پس منطقی است که ابتدا به اوکراین برویم تا مردم را در شرایط جنگ و عواقب اشغال ببینیم.

گوترش قرار است روز سه‌شنبه با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه دیدار کند و سپس روز پنجشنبه با زلنسکی دیدار خواهد کرد.

تا کنون دبیرکل سازمان ملل با هر یک از این دو رهبر درگیر جنگ ارتباط کمی داشته است.

یک ماه پیش، پس از اینکه گوترش پوتین را به نقض منشور سازمان ملل به دلیل اعزام نیرو به اوکراین متهم کرد، پوتین از دیدار با دبیرکل سازمان ملل خودداری کرده بود و اکنون برای نخستین بار پس از جنگ اوکراین است که کرملین برنامه ریزی برای انجام این دیدار را تائید کرده است.

از سوی دیگر، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین روز شنبه اعلام کرد که قرار است «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا و «لوید آستین»، وزیر دفاع این کشور روز یکشنبه به کیف سفر کنند.

گفته شده وزرای خارجه و دفاع آمریکا در سفر به اوکراین با با ولودیمیر زلنسکی دیدار خواهند کرد.

به گفته زلنسکی، در سفر مقامات آمریکایی به اوکراین قرار است دو طرف درباره انواع سلاح‌هایی که اوکراین برای مبارزه با تهاجم روسیه به آن نیاز دارد، بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید