۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 55351357

پلان اصلی این قلعه مستطیل شکل و راهروهایی طولانی در چهار جهت قرار گرفته و به وسیله درگاه‌هایی به اتاق‌های داخل مرتبط است. قلعه هزار درب دارای زیرزمین، طبقه همکف و طبقه بالا بوده و نور و تهویه آن از طریق دریچه‌هایی به قطر یک متر در سقف و دالان و اتاق‌ها تامین می‌شده است.

هزار درب قلعه‌ای مستطیلی در ایلام

به گزارش سلام نو، قلعه هزار درب که در شهرستان دره شهر استان ایلام واقع شده از آثار تاریخی دوره ساسانی است و از جاذبه های تاریخی استان به شمار می رود. این بنا بعنوان پادگان نظامی مورد استفاده قرار می گرفته است.

از قلعه هزار درب دره‌شهر چه می‌دانید؟

قلعه هزار درب در شرق شهرستان دره شهر در استان ایلام قرار دارد. قدمت این قلعه به دوره ساسانی می ‌رسد. نمای اصلی این اثر، طاق‌ های هلالی شکل می ‌باشد و با توجه به ساختار معماری، اثر احتمالاً قلعه یا پادگان نظامی بوده است. مصالح به کار رفته در ساخت این قلعه شامل سنگ‌های تراشیده و قلوه سنگ‌ هایی است که از گچ پخته به عنوان ملات استفاده شده است. پلان اصلی این قلعه مستطیل شکل و راهروهایی طولانی در چهار جهت قرار گرفته و به وسیله درگاه‌ هایی به اتاق‌های داخل مرتبط است. قلعه هزار درب دارای زیرزمین، طبقه همکف و طبقه بالا بوده و نور و تهویه آن از طریق دریچه‌ هایی به قطر یک متر در سقف و دالان و اتاق‌ ها تامین می‌ شده است.

از قلعه هزار درب دره‌شهر چه می‌دانید؟

موقعیت مکانی

این بنا در حاشیه شرقی شهر دره شهر پشت پمپ بنزین واقع شده است.

منبع: تریپ یار  

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید