پستانداری است که تخم‌گذاری می‌کند و نر در پاهای عقبش خارهای سمی دارد. خز آن زیر نور سیاه می‌درخشد و طعمه را از طریق سیگنال‌های الکتریکی دریافت شده توسط گیرنده‌های روی صورت خود پیدا می‌کند.

عکس هایی با کیفیت از ۳ موجود عجیب

مگس تسه تسه

عکس هایی با کیفیت از ۳ موجود عجیب

به گزارش سلام نو، مگس تسه به اندازه یک مگس خانگی بزرگ است و فقط از خون تغذیه می‌کند و یکی از عجیب‌ترین حیوانات  در جهان است!

مگس تسه تسه که در مناطق گرمسیری آفریقا یافت می‌شود، مسئول شیوع بیماری خواب است. این چیزی نیست که آن را عجیب و غریب می‌کند، زیرا بسیاری از حشرات ناقل بیماری هستند. چیزی که این مگس را غیرعادی می‌کند این است که لارو در رحم مادر رشد می‌کند و مادر آن را با شیر تغذیه می‌کند. این استراتژی‌های تولیدمثلی قرار است متعلق به پستانداران باشد.

مگس تسه ماده تنها اجازه می‌دهد تا یکی از تخمک‌هایش در یک زمان بارور شود و نوزاد مراحل لاروی خود را در حالی که در رحم خود است طی می‌کند. در حالی که لارو در حال رشد است، مادر آن را با ماده ای بسیار شبیه شیر تغذیه می‌کند، حتی اگر هنوز در رحم او باشد. مادر مگس تسه پس از رسیدن به مرحله سوم لاروی، لارو را به دنیا می‌آورد. سپس لارو به داخل زمین می‌خزد، تبدیل به شفیره می‌شود و حدود یک ماه با تغذیه‌ای که از مادرش دریافت می‌کند زندگی می‌کند.

پلاتیپوس

عکس هایی با کیفیت از ۳ موجود عجیب

پلاتیپوس، یکی از عجیب‌ترین حیوانات موجود در دنیاست کت ضخیم خود را هرس می‌کند تا حباب‌های هوا را اضافه کند که به عنوان عایق در رودخانه‌های خنک جایی که شکار می‌کنند، عمل می‌کند.

همه در مورد  پلاتیپوس می‌دانند، اما این باعث نمی‌شود که از آن چیزی عجیب ساخته شود. در واقع، هر چه مردم بیشتر در مورد این حیوان یاد بگیرند، عجیب‌تر می‌شود. البته پلاتیپوس دارای منقاری مانند ارد ، پاهای شبکه‌ای مانند سمور ، چشمانی مانند  ماهی هاگ و دمی عجیب است. پستانداری است که تخم‌گذاری می‌کند و نر در پاهای عقبش خارهای سمی دارد. خز آن زیر نور سیاه می‌درخشد و طعمه را از طریق سیگنال‌های الکتریکی دریافت شده توسط گیرنده‌های روی صورت خود پیدا می‌کند. فقط تخمدان چپ در پلاتیپوس ماده کار می‌کند. هنگامی که اروپایی‌ها برای اولین بار با آن مواجه شدند، تصور کردند که پلاتیپوس مانند پری دریایی فیجی تقلبی است. باغ وحش سن دیگو تنها باغ وحش در آمریکا است که نمایشگاه پلاتیپوس دارد. سایر موارد عبارتند از باغ وحش تارونگا و پناهگاه کوالای کاج تنها در استرالیا .

ماهی بلاب یا لپی

عکس هایی با کیفیت از ۳ موجود عجیب

یکی از عجیب‌ترین حیواناتی که در آب یافت می‌شود، ماهی لپی، فاقد مثانه شنا است که در بیشتر گونه‌های ماهی وجود دارد.

به عنوان یکی از زشت‌ترین موجودات جهان به حساب می‌آید. این ماهی سفید مایل به صورتی، چهره پیرمردی ناراضی دارد. سر چاق نیز نامیده می‌شود و در آب‌های عمیق نیوزلند و استرالیا یافت می‌شود. وقتی خیلی سریع از اعماق اقیانوس بیرون کشیده می‌شود، چنان ضربه‌ای را متحمل می‌شود که به صورت لکه‌ای در می‌آید. بیشتر ماهی‌های بلابی که صید شده‌اند حدود یک فوت طول و حدود چهار پوند وزن دارند یک شکارچی در کمین است که به سادگی هر غذایی را که به اندازه کافی نزدیک می‌شود، شکار می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید