وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: نیازهای اوکراین فوری هستند و ما قصد داریم این کمک‌های مستقیم را در اسرع وقت به اوکراین ارسال کنیم.

اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار دیگر به اوکراین از سوی آمریکا

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: جنت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، این مبلغ به ۵۰۰ میلیون دلاری اضافه می‌شود که جو بایدن،‌ رئیس جمهوری آمریکا قولش را داده بود.

یلن در یک نشست خبری گفت که برنامه‌های کمک رسانی به دولت کی‌یف را در جریان نشستی با نخست وزیر اوکراین که روز پنجشنبه انجام شد، مطرح کرده است.

وزیر خزانه داری آمریکا افزود: نیازهای اوکراین فوری هستند و ما قصد داریم این کمک‌های مستقیم را در اسرع وقت به اوکراین ارسال کنیم. ما می‌دانیم که این تنها آغاز چیزی است که اوکراین برای بازسازی نیاز دارد و من متعهد به همکاری با آن هستم. کنگره، متحدان و شرکای بین‌المللی ما بر این حمایت در میان‌مدت و بلندمدت تاکید کنند.

این کمک‌های جدید به اوکراین کمک می‌کند تا دستمزدها، حقوق بازنشستگی و برنامه‌های اجتماعی لازم برای جلوگیری از بدتر شدن بحران انسانی ناشی از حمله روسیه به این کشور پرداخت کند.

یلن همچنین گفت که کمک یک میلیارد دلاری مستقیم، دولت بایدن را ملزم می‌کند که درخواست بودجه تکمیلی را به کنگره ارائه کند و وی متعهد است که از قانونگذاران برای کمک بیشتر برای اوکراین درخواست کند؛ ما باید راه هایی را برای رسیدگی به نیازهای اوکراین پیدا کنیم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید