طبق اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با توجه به وزش باد موثر و کاهش تردد خودروها در روز تعطیل کیفیت هوای تهران در وضع قابل قبول قرار گرفت.

هوای پایتخت در وضعیت «قابل قبول»

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز جمعه (۲ اردیبهشت) با وزش باد مؤثر و کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار می‌گیرد. وزش باد مؤثر در طول روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و با کاهش نسبی تندی باد تا اواخر وقت جمعه و افزایش ترافیک شامگاهی تا حدودی بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پرتردد را به‌دنبال دارد.

کاهش تندی باد تا صبح روز شنبه (۳ اردیبهشت) ادامه خواهد داشت و پراکندگی آلاینده‌ها محدود خواهد شد، هرچند با کاهش تردد خودروها در روز تعطیل برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق مورد انتظار است. حاکمیت جو نسبتاً آرام در طول روز همراه با افزایش نسبی دما می‌تواند شرایط مناسب برای تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ ازن را در برخی مناطق فراهم کند.

با عدم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی شنبه و افزایش ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۰ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید