بر اساس شروط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، سابقه سکونت برای مهاجرین از کلان‌شهرها به سایر شهرهای کشور به یک سال کاهش می‌یابد. هم‌چنین برای کارمندان دولت که به استناد حکم دستگاه ذی‌ربط منتقل می شوند (به استثنای استان تهران) این سابقه ملاک عمل نخواهد بود.

آیا با سکونت کمتر از ۵ سال هم می توان برای خانه در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرد؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا،‌ وزارت راه و شهرسازی از امروز به مدت یک ماه به متقاضیان  نهضت ملی مسکن فرصت داده تا اگر در انتخاب شهر محل درخواست یا سایر مشخصات و اطلاعات خود اشتباه داشته‌اند آن را اصلاح کنند. متقاضیان باید به نشانی اینترنتی saman.mrud.ir  مراجعه کنند. توجه  داشته باشید که برای تغییر شهر نباید مثل دوره‌های قبلی تقاضای خود را حذف و مجددا ثبت‌نام کنید بلکه صرفا ویرایش کنید؛ چرا که مهلت ثبت نام در ۲۹ اسفندماه سال گذشته به پایان رسیده است.

متقاضیان پیش از تغییر شهر محل درخواست خود به «اطلاعیه ثبت‌نام از متقاضیان نهضت ملی مسکن» مورخ ۲۰ دی ۱۴۰۰ مندرج در سامانه مذکور توجه کنند.

نکته قابل توجه در ثبت نام‌های جدید این است که سابقه سکونت برای مهاجرین از کلان‌شهرها به سایر شهرهای کشور به یک سال کاهش یافته است. برای کارمندان دولت که به استناد حکم دستگاه ذی‌ربط منتقل می شوند (به استثناء استان تهران) این سابقه ملاک عمل نخواهد بود.

در شهرهای جدید سابقه سکونت حداقل پنج سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر ملاک است و یا سایر شهرهایی که به دلیل عدم وجود اراضی دولتی، امکان اجرای طرح وجود ندارد و متقاضیان به سایر شهرهای مجاور ازجمله شهرهای جدید معرفی می‌شوند.

درخصوص سابقه مالکیت نیز در ثبت نام‌های جدید تغییراتی صورت گرفته است. پیش از این شرط سابقه مالکیت بیش از ۱۶ سال بود که به پنج سال کاهش یافته است. بر این اساس برخی متقاضیان طرح اقدام ملی که از سال ۱۳۹۸ نام‌نویسی کردند و به دلیل شرط سابقه مالکیت ۱۶ ساله از این طرح کنار گذاشته شدند می‌توانند با توجه به ادغام طرح اقدام ملی با نهضت ملی مسکن و تسهیل شرایط، از این  فرصت استفاده کنند و مجددا به طرح برگردند.

همزمان با سراسر کشور، برای ساکنان استان تهران  که در انتخاب شهر دچار اشتباه شده‌اند امکان اصلاح فراهم است. طبق  اطلاع‌رسانی‌های قبلی، ساکنان شهر تهران که پنج سال از سکونت آنها در پایتخت می‌گذرد صرفا مجاز به انتخاب شهرهای پرند، هشتگرد، ایوانکی، پاکدشت و رباط کریم هستند و اگر شهری غیر از این موارد انتخاب کرده‌اند آن را اصلاح کنند.

واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرهایی مثل دماوند یا رودهن برای ساکنان این شهرها که پنج سال سابقه سکونت دارند در نظر گرفته شده است. بنابراین شهروندان تهرانی از ثبت درخواست برای این شهرها خودداری کنند.

گواهی تحصیل متقاضی تا پیش از دوره دانشگاه، مدارک مربوط به محل تولد (شناسنامه) متقاضی یا والدین متقاضی، جواز کسب شاغلین صنوف برای متقاضی یا والدین متقاضی، سابقه پرداخت بیمه برای متقاضی یا والدین متقاضی، گواهی اشتغال به کار از دوایر دولتی برای متقاضی یا والدین متقاضی، گواهی مبنی بر پرداخت مستمری بگیران و بازنشستگان یا والدین متقاضی، مدارک احراز محل سکونت متقاضی است که باید تصویر آن در سامانه بارگذاری شود اجاره نامه به عنوان سابقه سکونت ۵ ساله قابل قبول نیست. در شهرهای جدید سابقه سکونت حداقل پنج سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر ملاک است.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید