نیروهای متجاوز ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی در ۲۴ ساعت گذشته ۶۸ بار توافق آتش بس در یمن را نقض کردند.

نقض ۶۸ باره آتش بس در یمن توسط ائتلاف سعودی

به گزارش سلام نو، منابع محلی امروز (پنجشنبه) اعلام کردند که ائتلاف سعودی در شبانه روز گذشته با تجاوز به استان الحدیده یمن ۶۸ بار توافق آتش بس را زیر پا گذاشتند.
یک منبع در اتاق عملیات نیروهای مردمی یمن به خبرگزاری «سبا» گفت که ایجاد استحکامات نظامی در الجبلیه و حیس و پرواز ۱۵ هواپیمای جاسوسی در حریم هوایی مناطق الجبلیه و حیس از جمله موارد نقض توافق آتش بس از سوی متجاوزان سعودی است.
این منبع اظهار کرد که افزون بر موارد اشاره شده، تخلف های نقض آتش بس توسط سعودی ها، شامل گلوله باران با سلاح های مختلف نیز شده است.
با وجود امضای توافق آتش بس در استان الحدیده یمن در سال ۲۰۱۸، نیروهای متجاوز سعودی و مزدوران آن به نقض مستمر این توافق ادامه می دهند.
سه هفته پیش قرار بود همه عملیات نظامی تهاجمی زمینی، هوایی و دریایی در یمن متوقف شود؛ اما این آتش بس بارها توسط ائتلاف سعودی نقض شده است.
نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن تاکید کرده بود که موفقیت این ابتکار به تعهد مستمر طرف‌های متخاصم به اجرای توافقنامه آتش بس بستگی دارد.
عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.
برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق خاک سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید