کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام کرده است تا نیمه اول سال جاری، به صورت جدی با واردات گوشی‌های آیفون برخورد خواهد کرد.

واردات گوشی‌ آیفون به کشور ممنوع می‌شود / سرنوشت بازار موبایل پس از ممنوعیت چه می شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از دنیای‌اقتصاد، پس از کش‌وقوس‌های فراوانی که از ابتدای سال جاری پیرامون تامین ارز واردات موبایل از طریق تهاتر با ارز صادرات خشکبار مطرح بود، روز گذشته احمدرضا فرشچیان، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران از توقف یک‌شبه اجرای این طرح خبر داد.

وی با انتقاد از موضوع ممنوعیت واردات گفت: پس از شش ماه برگزاری جلسه و بررسی کارشناسی، ظاهرا این طرح با استدلال به صلاح نبودن اجرا و مخالفت رئیس‌کل بانک مرکزی، یک‌شبه متوقف شده است.

احمدرضا فرشچیان که خود از صادرکنندگان خشکبار است، در اینباره می‌افزاید: از اوایل سال گذشته که مساله رفع تعهد ارزی صادرکنندگان کالاهای کشاورزی پررنگ شد، جلسات مختلفی با حضور نمایندگان سازمان توسعه تجارت، بانک مرکزی و نمایندگان تشکل‌های مرتبط برگزار شد.

ابتدا پیشنهاد سازمان توسعه تجارت این بود که رفع تعهد ارزی برخی گروه‌های خاص کالایی از جمله کالاهای کشاورزی حذف شود.

اما در نهایت این نتیجه حاصل شد که واردات برخی کالاها به صادرات کالاهای کشاورزی معطوف شود که به‌این‌ترتیب از گروه ۲۳ تا ۲۷ یک تعداد از اقلام لوکس و مصرفی انتخاب شد.

فرشچیان با اشاره به اعتراض فعالان اقتصادی نسبت به عدم مشورت دولت با بخش خصوصی پیش از تصمیم‌گیری‌ها می‌گوید: در این مورد شاهد بودیم که دولت به‌طور استثنا با بخش خصوصی مشورت کرد و آنچه دولت در نظر داشت را فعالان بخش خصوصی پذیرفتند اما ناگهان این تصمیم لغو شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید