ئیس‌جمهور جمهوری خودمختار چچن اعلام کرد که نیروهای روس امروز شهر ماریوپل در اوکراین را کامل به کنترل خود در خواهند آورد.

روسیه امروز ماریوپل را تصرف می کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا ، رمضان قدیروف خاطر نشان کرد که نیروهای روسی آخرین مقر اصلی مقاومت در شهر محاصره شده ماریوپل را تصرف خواهند کرد.

رمضام قدیروف که نیروهایش نیز در جنگ اوکراین حضور دارند، گفت: آخرین مقر در شهر ماریوپل امروز به کنترل نیروهای فدراسیون روسیه در خواهد آمد.

این اظهارات قدیروف در حالی مطرح شده است که وزارت دفاع اوکراین هنوز در این رابطه اظهارنظری نکرده است.

چند روز بعد از آنکه روسیه اعلام کرد تقریبا تمامی مناطق شهر ماریوپل را از وجود نیروهای اوکراینی پاکسازی کرده، یک مقام اروپایی که خواست نامش فاش نشود اخیرا از احتمال سقوط ماریوپل در روزهای آینده خبر داده بود.

این مقام اروپایی گفته بود که شهر بندری ماریوپل اوکراین ممکن است ظرف چند روز آینده به دست نیروهای روسی بیفتد.

وی گفت: ممکن است بعد از تصرف، شهر ماریوپل بیشتر از شهر بوچا آسیب ببیند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) اقدامات نظامی را که «عملیات ویژه نظامی» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌های جهانی شامل تحریم‌های گسترده علیه روسیه به این اقدام همچنان ادامه دارد.

پوتین سه روز پیش از آن در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس اوکراین به رسمیت شناخت.

۳۱۱۳۱۱

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید