رئیس جمهور روسیه پس از پرتاب آزمایشی موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید این کشور تحت عنوان "سارمات" این رویداد را "عظیم و چشمگیر" توصیف کرد.

پوتین: سامانه "سارمات" امنیت روسیه را تضمین می‌کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، این موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید «سارمات» که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارد، از پایگاه "پلستک"، واقع در شمال غرب روسیه به هدف مورد نظر در فاصله حدودا ۶ هزار کیلومتری در شبه‌جزیره کاماتسک در شرق این کشور اصابت کرد.

وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای این موشک را "جدیدترین عضو زرادخانه روسیه" عنوان کرد و افزود که این موشک، "قویترین موشک" به لحاظ برد است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پس از شلیک این موشک بالستیک این رویداد را "عظیم و چشمگیر" توصیف کرد و گفت: موشک بالستیک سارمات امنیت روسیه را در قبال تهدیدات خارجی تضمین خواهد کرد و آن دسته از کشورهایی که سعی دارند کشور ما را تهدید کنند، باید تجدید نظر کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشابه سامانه سارمات در دنیا وجود نداردو در حقیقت سارمات یک سلاح منحصر به فرد است که توان دفاعی نیروهای مسلح ما را ارتقا می دهد و امنیت نیروهای مسلح را به طور قابل اعتماد تضمین می کند. .

ولادیمیر پوتین به همراه مقامات دفاعی در یک پیام ویدئویی خاطرنشان کرد: این موشک بالستیک ویژگی‌های تاکتیکی و تخصصی بالایی دارد و قادر است بر تمامی موشک‌های دیگر غلبه کند.

پنتاگون روز چهارشنبه اعلام کرد که روسیه قبل از پرتاب آزمایشی خود به این کشور اطلاع داد و این آزمایش را "امری عادی" خواند و گفت که "تهدیدی" برای ایالات متحده نیست.

وزارت دفاع ایالات متحده به نقل از جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت: «روسیه مطابق تعهدات پیمان استارت نو خود به درستی به ایالات متحده اعلام کرد که قصد دارد این موشک بالستیک قاره‌پیما را آزمایش کند.»

وی افزود: «چنین آزمایش‌هایی معمولی است و غافلگیرکننده نبود. ما این آزمایش را تهدیدی برای ایالات متحده یا متحدانش نمی‌دانیم.»

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید