وزیر امور خارجه روسیه در تماسی تلفنی با مولود چاووش اوغلو، همتای ترک خود با وی در خصوص تحولات اوکراین گفتگو کرد.

 نتیجه مذاکرات روسیه و اوکراین به کی‌یف بستگی دارد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که لاوروف و چاووش‌اوغلو در این تماس که با ابتکار طرف ترکیه‌ای انجام شد، در مورد وضعیت میدانی در جریان عملیات نظامی مسکو در اوکراین تبادل نظر کردند.

در این تماس طرف روسی بار دیگر تاکید کرد که تمام مسئولیت وضعیت پیچیده بشردوستانه در مناطق جنگی بر عهده گردان‌های ملی گرای راست افراطی اوکراین است که از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده و از عقب‌نشینی آنها از طریق کریدورهای انسانی جلوگیری می‌کنند.

در خصوص افق های مذاکرات میان روسیه و اوکراین نیز لاوروف ضمن تاکید بر ثبات طرف روسی در اصول و مواضع ابتدایی خود اعلام کرد نتیجه مذاکرات کاملا به آمادگی‌ کی‌یف مبنی بر پاسخگویی به خواسته‌های مشروع ما بستگی دارد.

 در این بیانیه آمده است که دو وزیر درباره اقدامات مشترک احتمالی در سطح وزارتخانه‌های امور خارجه و وزارت دفاع با هدف تضمین امنیت غیرنظامیان به ویژه شهروندان خارجی در اوکراین گفتگو کردند.

بر اساس این بیانیه، چاووش اوغلو از مسکو به دلیل حمایت نیروهایش در آزادسازی گروگان‌هایی که توسط شبه‌نظامیان در داخل مسجدی در شهر ماریوپول در جنوب شرقی اوکراین بودند، قدردانی کرد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید