مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: قیمت مرغ در بازار چهار هزار تومان زیر نرخ مصوب عرضه می‌شود.

قیمت مرغ به ۴ هزار تومان زیر قیمت مصوب رسید / هر کیلو مرغ چند؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «حبیب اسدالله نژاد» درباره وضعیت قیمت بازار گوشت مرغ افزود: امروز قیمت مرغ زنده در واحدهای پرورشی بین ۱۷ هزار و ۵۰۰ تا ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان و گوشت مرغ برای مصرف کنندگان بین ۲۷ تا ۲۹ هزار تومان است، یعنی حدود چهار هزار تومان زیر نرخ مصوب عرضه می‌شود.

به گفته وی، طبق مصوبه دولت قیمت برای مرغ زنده درب واحدهای تولیدی بین ۱۹ تا ۲۱ هزار تومان و برای مصرف کنندگان ۳۱ هزار تومان است.

کاهش تقاضا و افزایش تولید، عامل پایین بودن نرخ مرغ 

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی، کاهش تقاضا و افزایش تولید را از علل پایین بودن نرخ مرغ زنده وگوشت مرغ دانست و اظهار داشت: ادامه این روند ضرر مرغداران  را در پی خواهد داشت، زیرا اکنون براساس مولفه‌های تولید و نرخ تورم قیمت تمام شده مرغ زنده در هر کیلوگرم ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه‌کرد: از مصوبه قیمت‌گذاری سال گذشته دولت تاکنون قیمت مولفه‌های تولید از جمله نهاده های ذرت و سویا، جوجه یکروزه گوشتی، دارو ، واکسن و دستمزد کارگری افزایش یافته است؛ به طور مثال نرخ مصوب جوجه یکروزه ۶ هزار تومان است اما تولیدکنندگان آن را بالای ۱۰ هزارتومان خریداری می کنند.

نامه اصلاح نرخ مرغ برای سال ۱۴۰۱ به قرارگاه امنیت غذایی ارسال شد

اسدالله نژاد گفت: هفته گذشته نامه آنالیز قیمتی مرغ زنده و گوشت مرغ برای اصلاح و تغییر نرخ به قرارگاه امنیت غذایی ارسال شد.

گران فروشی مرغ ناشی از تخلف واحدهای عرضه 

وی افزود: اکنون قیمت مرغ زنده و گوشت مرغ زیر نرخ مصوب دولت است و هرگونه گرانفروشی در واحدهای عرضه به معنای تخلف است، همان‌گونه که در ایام نوروز قیمت مرغ زنده درب واحدهای تولیدی طبق قیمت مصوب به فروش می رسید اما در سطح بازار نرخ به ۴۰ هزار تومان نیز رسیده بود.

وی از واحدهای نظارتی خواست تا علاوه بر نظارت واحدهای تولیدی تا کشتارگاه ها، فرایند عرضه گوشت مرغ را از کشتارگاه ها تا زمانی که به‌دست مصرف کنندگان برسد مورد کنترل جدی قرار دهند تا برخی سودجویان و متخلفان از وضعیت بازار سوء استفاده نکنند.

بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می‌دهد که قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در مراکز عمده فروشی و میادین میوه تره بین ۲۷ هزار و ۵۰۰ تا ۲۹ هزار تومان است، اما در سطح بازار و خرده فروشی‌ها از ۲۹ تا ۳۵ هزار تومان نیز عرضه می شود.

طبق آمارهای وزارت جهاد کشاورزی سالیانه حدود ۲.۷ میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید و عرضه می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید