این آبشار چند پله‌ای محوطه وسیعی را دربر می ‌گیرد و معمولاً در فصول کم‌ آبی، خشک می‌ شود. اگر در بازدید از آبشار سرطاف مسیر را ادامه دهید، به روستای مهدی آباد خواهید رسید و در آن شاهد انواع باغ‌ های میوه‌ نظیر گردو، انار و زردآلو خواهید بود.

آبشار سرطاف ایلام مقصدی مناسب برای گردشگری

به گزارش سلام نو، آبشار سرطاف از تفرجگاه‌ های شهرستان ایلام محسوب است و بازدید کنندگان بسیاری از دور و نزدیک برای دیدن این جلوه  ی زیبای طبیعی به این منطقه سفر می ‌کنند.

آبشار سرطاف ایلام مقصدی مناسب برای گردشگری

برای گردشگرانی که قصد سفر به طبیعت بکر و ناشناخته‌ مناطق مختلف ایران را دارند، سفر به استان ایلام و بازدید از آبشارهای متعدد آن، به ویژه آبشار چند پله ‌ای سرطاف یکی از گزینه‌ های مهم و مناسب پیشروی آنها است. آبشار سرطاف از جلوه‌های زیبای طبیعت شهرستان ایلام است که در موقعیت جغرافیایی E۴۶۲۴ N۳۳۳۶ در شرق روستای شهید کشوری و جنوب شهرستان ایلام قرار دارد. این آبشار چند پله‌ ای محوطه وسیعی را دربر می ‌گیرد و معمولاً در فصول کم‌ آبی، خشک می‌ شود. اگر در بازدید از آبشار سرطاف مسیر را ادامه دهید، به روستای مهدی آباد خواهید رسید و در آن شاهد انواع باغ‌ های میوه‌ نظیر گردو، انار و زردآلو خواهید بود. در اینجا خواهید توانست کوه زیبا و پرشکوه قلاقیران را از دور تماشا کنید.

آبشار سرطاف ایلام مقصدی مناسب برای گردشگری

معضلات

متاسفانه آبی که در آبشار سرطاف در جریان است، همچون آب رودخانه‌ چم آو، گرفتار آلودگی‌ های زیست محیطی مشابه گشته و محیط پیرامون آن نیز، در خطر آسیب ‌های جدی قرار دارد.

جاذبه‌های نزدیک

در این منطقه همچنین آبشار کوچک و زیبای «وه ریز» قرار گرفته که در نزدیکی روستای چشمه کبود (از توابع بخش مرکزی شهرستان ایلام) و در هفت کیلومتری جنوب شهر ایلام به سوی قلعه‌ ملکشاهی واقع شده است. در این منطقه صخره‌ های هلالی شکل زیبایی وجود دارند که نظرها را به خود جلب می ‌کند. ارتفاع آبشار وه ریزه در حدود ده متر است. آب این آبشار از ارتفاعات کبیرکوه در غرب ایلام سرچشمه گرفته و بر روی صخره‌ های هلالی شکل این منطقه سرازیر می ‌شود.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید