۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱
کد خبر: 55350955

ارتفاع این آبشار حدود بیست متر است. قبل از رسیدن به آبشار از کنار دریاچه سد ایلام می گذرید، سدی که جهت تهیه آب شرب و صنعتی مردم ایلام احداث شده است. دریاچه این سد نیز زیبا و تماشایی است.

از آبشار اما ایلام چه می‌دانید؟

به گزارش سلام نو، آبشار اَما که با ارتفاع حدود ۲۰ متر در نزدیکی روستای اَما در ۲۵ کیلومتری جنوب ایلام و پشت سد ایلام واقع شده است از جاذبه های شهرستان ایلام است.

آبشار اما در نزدیکی روستای اما و پشت سد ایلام واقع است. برای دسترسی به این محل بهتر است از میدان قرآن در شهرستان ایلام به سمت ملکشاهی حرکت کرده و بعد از روستای چشمه کبود وارد یک مسیر فرعی بسیار زیبا در کنار دریاچه و جنگل بلوط شوید. این مسیر پس از عبور از دریاچه سد ایلام، در ۲۵ کیلومتری جنوب ایلام به روستای اما که روستای کوچکی است خواهد رسید.

از آبشار اما ایلام چه می‌دانید؟

آبشار معروف به نام  این روستا در میان دره ای واقع شده که آب آن به سمت دریاچه سد ایلام در حرکت است. زیبایی این آبشار در کنار دیواره های پوشیده از خز و سرخس صد چندان می شود. درختان زیبای انجیر کوهی، انگور و بلوط اطراف این محل سرسبز را فرا گرفته و عبور رشته رشته آب در میان سرخس ها و خزه ها، چشمان هر بیننده ای را خیره می کند. ارتفاع این آبشار حدود بیست متر است. قبل از رسیدن به آبشار از کنار دریاچه سد ایلام می گذرید، سدی که جهت تهیه آب شرب و صنعتی مردم ایلام احداث شده است. دریاچه این سد نیز زیبا و تماشایی است. آب زلال این دریاچه پذیرای گردشگرانی است که جهت ماهیگیری، شنا و تحقیقات علمی به این منطقه سرازیر می شوند. در ادامه مسیر به روستای مهر و در نهایت به شهر ملکشاهی خواهید رسید.  

منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید