گارد ساحلی یونان سه‌شنبه اعلام کرد، یک نفت‌کش‌ روسی را در بندر اویا در راستای تحریم‌های اعمال شده اتحادیه اروپا بر مسکو در پی جنگ اوکراین توقیف کرده است.

محموله توقیفی نفتکش روسی متعلق به ایران است

به گزارش سلام نو به نقل از جماران؛ یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا گفت این کشور از گزارش‌ها مبنی بر اینکه محموله نفت‌کش روسی توقیف شده توسط یونان، متعلق به ایران است، با خبر می‌باشد اما توضیحی درباره صحت آن‌ها ارائه نداد.

ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: یک‌ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با قدردانی از تلاش‌های یونان برای اجرایی کردن تحریم‌های روسیه و توقیف یک نفت‌کش روسی به خاطر تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، گفت، «ما از گزارش‌هایی که نشان می‌دهند این نفت‌کش حامل نفت ایران است، باخبریم.»

او اما هیچ موضعی درباره تایید یا رد صحت این گزارش‌ها اتخاذ نکرد.

گارد ساحلی یونان سه‌شنبه اعلام کرد، یک نفت‌کش‌ روسی را در بندر اویا در راستای تحریم‌های اعمال شده اتحادیه اروپا بر مسکو در پی جنگ اوکراین توقیف کرده است.

مسئولان یونانی می‌گویند تنها نفتکش توقیف شده است و محمولا آن توقیف نیست.

پیش‌از این در ماه جاری میلادی[آوریل]، اتحادیه اروپا کشتی‌های تحت پرچم روسی را از ورود به بنادر ۲۷ کشور عضو این اتحادیه منع کرد.

سفارت روسیه در آتن، در صفحه توییترش اعلام کرد، در حال بررسی این مورد بوده و با مقامات یونانی در تماس است.

یک‌ مقام وزارت کشتیرانی یونان در این باره گفت: این کشتی به خاطر تحریم‌های اتحادیه اروپا توقیف شده است.

یک مقام گارد ساحلی یونان گفت، محموله این کشتی توقیف نشده است. مشخص نیست اجاره‌کننده این محموله کیست اما تحت مدیریت شرکت Transmorflot  در روسیه است. این شرکت توضیحی در این باره ارئه نداده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید