صندوق بین المللی پول به نهادهای سیاستگذار حوزه رمزارز در آمریکا، انگلیس و دیگر کشورها هشدار داد درباره استفاده روسیه و دیگر کشورهای تحت تحریم از استخراج رمزارز برای فرار از تحریم‌ها هوشیار باشند.

هشدار به کشورهای تحت تحریم درباره استخراج رمزارزها

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، بلومبرگ نوشت: صندوق بین المللی پول درباره استفاده کشورهای مثل روسیه از استخراج رمز ارزها برای فرار از تحریم‌ها هشدار داد و خواستار هوشیاری نهادهای سیاستگذار آمریکا و انگلیس درباره این موضوع شد.

صندوق بین المللی پول در گزارشی مدعی شد: این خطر وجود دارد که کشورهای تحت تحریم مثل ایران و روسیه از منابع انرژی خود در زمان محدودیت صادرات، برای استخراج رمز ارز استفاده کنند.

این نهاد بین المللی مستقر در واشنگتن افزود: استخراج رمز ارز مبتنی بر صرف انرژی (برق) زیاد است و این کشورها با توسعه فعالیت در حوزه تولید رمزارزها، می‌توانند به صورت مستقیم از تولید رمزارز درآمد داشته باشند.

گزارش صندوق بین المللی پول تصریح کرد: جنگ اوکراین، چالش‌های نهادهای سیاست گذار در حوزه دارایی‌های دیجیتال را تشدید کرده است و کشورهای تحریم شده می‌توانند با کمک امضای الکترونیکی، سخت‌ترین تحریم‌ها را دور بزنند.

صندوق بین المللی پول به نهادهای سیاستگذار حوزه رمزارز در آمریکا، انگلیس و دیگر کشورها هشدار داد درباره استفاده روسیه و دیگر کشورهای تحت تحریم از استخراج رمزارز برای فرار از تحریم‌ها هوشیار باشند.

گزارش صندوق بین المللی پول در عین حال، استفاده از استخراج رمزارز برای کسب درآمد را در کشورهای تحریم شده قابل توجه ندانست، اما در مورد توسعه این فعالیت‌ها در آینده ابراز نگرانی کرد.

صندوق بین المللی پول، این اطلاعیه را بعد از هشدار نمایندگان کنگره آمریکا درباره استفاده روسیه از استخراج رمزارز برای کسب درآمد صادر کرد.

بعد از شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین، غرب به رهبری آمریکا تلاش کرد با تحریم‌های شدید اقتصادی، ماشین جنگی کرملین را متوقف کند.

تلاش برای کاهش ارزش پول ملی روسیه و خارج کردن آن از چرخه مبادلات تجاری بین المللی یکی از دستورکارهای واشنگتن در جنگ اقتصادی با مسکو بود. گزارش‌ها حاکی از کاهش مبادلات تجاری به روبل، واحد پول روسیه در هفته‌های اخیر است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید