دیروز وزارت جهاد کشاورزی با ابلاغ بخشنامه ای به گمرک، صادرات چهار محصول گوجه فرنگی، سیب زمینی، بادمجان و پیاز را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرده بود.

ممنوعیت صادرات ۴ محصول کشاورزی لغو شد

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس از ادامه صادرات گوجه فرنگی، سیب زمینی، بادمجان و پیاز خبر داد. 

ممنوعیت صادرات کدام محصولات کشاورزی لغو شد؟

به نقل از باشگاه خبرنگارن جوان، اعظمی دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با پیگیری مجلس، وزارت جهاد کشاورزی متوجه شد که بخشنامه‌ ممنوعیت صادرات چهار محصول گوجه فرنگی، سیب زمینی، بادمجان و پیاز، خلاف قانون است و باید لغو شود.

این وزارتخانه اعلام کرده که فعلا صبر می‌کند؛ اما درخواست کردیم که این موضوع را به طور رسمی به گمرکات ابلاغ کنند و اکنون صادرات این چهار محصول کشاورزی ممنوع نیست.

به گفته اعظمی، وزیر کشاورزی در برنامه‌های قبلی خود عنوان کرده که هیچ وقت از جیب کشاورزان هزینه نمی‌کند؛ اما این بخشنامه دقیقاً هزینه کردن از جیب کشاورزان به نفع دیگران است.

همچنین، اتفاق دیگری که رخ داده این است که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی عنوان کردند که می‌خواهند برای صادرات محصولات، تعرفه بگذارند که این موضوع نیز مورد پذیرش مجلس نیست.

زیرا این اتفاق در سال ۹۹و ۱۴۰۰ رخ داده که برای پیاز تعرفه ۱۰ هزار تومانی قرار دادند و سبب شد تا کشاورزان متضرر شوند.

قیمت گوجه در بازارهای جنوب حدود ۴ تا ۵ هزار تومان است و اگر وزارت جهاد کشاورزی بخواهد روی آن ۷ هزار تومان تعرفه بگذارد، به عقیده کمیسیون کشاورزی مجلس، معادل همین بخشنامه است و کشاورزان متضرر خواهند شد.

دیروز وزارت جهاد کشاورزی با ابلاغ بخشنامه ای به گمرک، صادرات چهار محصول گوجه فرنگی، سیب زمینی، بادمجان و پیاز را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرده بود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید