اگر برای مسافرت به تهران به دنبال قدیمی‌ترین هتل‌های تهرانی، می‌گردید، لیستی از این هتل‌ها به همراه اطلاعات رفاهی و موقعیت آنها می‌تواند راهگشا باشد

قدیمی‌ترین هتل‌های تهران، نوستالژی‌های میهمان‌نواز!

سلام نو - سرویس گردشگری: هتل هایی که در این مطلب معرفی می‌شوند یکی از بهترین گزینه‌های برای یک اقامت خاطره انگیز در پایتخت ایران هستند.  برای استفاده از معماری و حس و حال گذشته، می‌توان از هتل‌های قدیمی استفاده کرد. درست است که شهر پر از هتل‌های جدید و لوکس است اما برای کسانی که طرفدار و کنجکاو هستند تا بدانند هتل‌های قدیمی چه حال و هوایی داشته و حال نوستالژی آنها را به صورت واقعی تجربه کنند، تجربه خوبی است.

شاید هم به تاریخ علاقه داشته باشید و در هر شهر و کشوری بروید، به دنبال ریشه‌ها و بازمانده‌هایی از مکان‌های قدیمی باشید. برای همین به دنبال قدیمی‌ترین هتل‌های تهران بگردید. یا اینکه یادآوری و استفاده از مکان‌هایی که روزی محل رفت و آمد بزرگان بوده است، به شما احساس بهتری می‌دهد.

البته بازسازی قدیمی‌ترین هتل‌های تهران در سال‌های اخیر، رنگ کهنگی و خاک خوردگی این هتل‌ها را گرفته و با حفظ حالات سنتی، رنگ و رخسار مدرن و لوکسی به آنها داده است.

در ادامه چندین هتل قدیمی در تهران را به همراه امکانات و همچنین مکان هتل گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید بهترین هتل مورد نیاز خود را شناسایی و سپس رزرو نمایید.

تاریخچه پیدایش هتل در تهران

عهد قاجار سرآغاز تاسیس هتل در ایران بود. درست است که قبل این کاروانسرا و بین راهی‌ها میزبان میهمانان بودند اما مفهوم مدرن هتل و هتل‌داری از زمان قاجار و با الهام از فرهنگ غرب، در تهران به وجود آمد و به کار برده شد. در دوران پهلوی هتلداری رونق بیشتری گرفت و تعداد هتل‌های لوکسی که ساختند بیشتر شد.

در زمان انقلاب بسیاری از هتل‌های قدیمی بازسازی و با رنگ و رویی تازه‌تر به فعالیت‌های خود ادامه دادند.

هتل جهان

هتل سه هزار مترمربعی جهان، هتلی سه ستاره به همراه ۶۰ اتاق در خیابان ولی عصر تهران است. این هتل یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های تهران و مربوط به دوران فتحعلی شاه قاجار است. رستوران، پارکینگ روباز و آژانس‌های هواپیمایی دارد. اولین رستوران هندی مهارجه ایران در هتل جهان قرار گرفته است. این هتل با ترکیب معماری قدیم و نو، به خلق محیطی زیبا دست زده است. لابی هتل پر از آثار هنری، نقاشی‌هایی از پادشاهان قاجاری، لباس‌های قدیمی کارکنان و کلکسیون ساعت‌های قدیمی است که در کنار آینه‌کاری‌های زمان قبل از بازسازی، حال و هوای زیبایی به این هتل بخشیده است.

قدیمی‌ترین هتل‌های تهرانی، نوستالژی‌های میهمان‌نواز!

هتل سیمرغ تهران

هتل میامی سابق، از سال ۱۳۴۲ تا الان به نام سیمرغ، به فعالیت خود ادامه داده است. ۹۳ اتاق در دو ساختمان غربی و شرقی دارد. رستوران لوکس، وجود انواع غذاهای ایرانی و فرنگی، دمنوشکده و مجموعه آبی، سونا، جکوزی و سالن ورزش و همچنین فروشگاه خدمات متنوعی را برای مهمانان ارائه کرده است. این هتل چهار ستاره در خیابان ولی عصر تهران واقع شده است.

قدیمی‌ترین هتل‌های تهرانی، نوستالژی‌های میهمان‌نواز!

هتل انقلاب یا رویال گاردن تهران

اگر به دنبال هتلی با بافت قدیمی در مزکز شهر باشید، هتل رویال یا هتل پارسیان امروزی مناسب سلیقه شما خواهد بود. هتلی که در سال ۱۳۵۶ ساخته و در سال ۱۳۹۷ بازسازی شده در خیابان طالقانی واقع شده است. این هتل چهار ستاره، ۲۴۷ اتاق و سوئیت داشته و اولین رستوران گردان ایران بوده است. مجموعه رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، ستخر، سونای خشک و بخار هم در دسترس مسافران قرار دارد.

قدیمی‌ترین هتل‌های تهرانی، نوستالژی‌های میهمان‌نواز!

هتل اوین

هتل چهار ستاره اوین در بزرگراه شهید چمران و اتوبان یادگار امام قرار گرفته است. هتل پارسیان اوین چهار بال اصلی دارد. با دو بال شمالی و دو بال جنوبی ۱۵۰ اتاق لوکس دارد. گفتنی است این هتل در سال ۱۳۴۸ زیر نظر بنیاد پهلوی بوده و در سال ۱۳۸۵ با ترکیب معماری سنتی و مدرن بازسازی شده است.

قدیمی‌ترین هتل‌های تهرانی، نوستالژی‌های میهمان‌نواز!

هتل بین المللی لاله

در سال ۱۳۴۹ در دوران پهلوی دوم هتل اینترکنتیننتال زیر نظر شرکت آمریکایی ساخته شد. اگر می‌خواهید در یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های تهرانی در مرکز شهر استراحت کنید، هتل لاله انتخاب خوبی است. این هتل در کنار پارک لاله بوده و منظره خوبی دارد. ۱۳ طبقه و دارای ۳۸۰ اتاق و انواع سوئیت است. رستوران‌های ایرانی، فرانسوی و چینی وجود سونا، استخر به همراه ماساژور سالن بدن سازی و بیلیارد، آرایشگاه و کافی شاپ، امکانات رفاهی خوبی را برای مسافران فراهم کرده است.

قدیمی‌ترین هتل‌های تهرانی، نوستالژی‌های میهمان‌نواز!

 هتل هما

هتل پنج ستاره هما با ۱۶ طبقه و ۱۷۷ اتاق و سوئیت، در سال ۱۳۵۲ در خیابان ولیعصر افتتاح شده است. امکاناتی چون رستوران با غذاهای ایرانی و خارجی، دریایی و سنتی و گیاهی و همچنین فستفود، سونا، جکوزی و مجتمع تجاری به همراه ماساژدرمانی و سالن بدن سازی برای پذیرایی از میهمانان آماده شده است. همچنین رستوران معراج در طبقه بالای هتل هما با چشم انداز ۳۶۰ درجه به پایتخت فضای این هتل را جذاب کرده است.

قدیمی‌ترین هتل‌های تهرانی، نوستالژی‌های میهمان‌نواز!

هتل هویزه

در سال ۱۳۵۲ هتل هویزه تهران تاسیس شد. این هتل چهار ستاره، ۱۵ طبقه و ۱۳۶ اتاق و سوئیت لوکس است. این مجموعه در قلب پایتخت بوده و در سال ۱۳۹۴ بازسازی شد. دسترسی به نقاط مختلف شهر، صنعت و دانشگاه این هتل را محبوب کرده است

قدیمی‌ترین هتل‌های تهرانی، نوستالژی‌های میهمان‌نواز!

سرنوشت متفاوت هتل گراند

یکی از قدیمی‌ترین هتل‌ها و جزو اولین‌ها، هتل گراند است. این هتل ۱۳۰۰ متری در خیابان لاله زار جنوبی تهران واقع شده و در بخش‌های مختلف آن از الگوی پذیرایی اروپاییان قدیم الهام گرفته شده بود. نمایشنامه‌های مختلفی در این هتل اجرا شده است. در واقع این هتل در زمان قدیم برای پذیرایی از میهمانان خارجی استفاده می شد که از سفارتخانه به جای اقامتگاه استفاده می‌کردند. همه افراد خاص و درجه یک از هتل گراند تهران جهت اقامت استفاده می‌کردند.

متاسفانه امروزه این هتل قابل استفاده نبوده و به جای نگهداری از آن به عنوان بنای تاریخی، محل فروش لوازم الکترونیکی و لوستر و لوازم روشنایی توسط فروشندگان شده است!

این هتل ها اگر چه قدیمی هستند اما با بازسازی‌های صورت گرفته و ترکیب معماری جدید با بافت قدیم، ظاهر آن را به صورت نوستالژی حفظ کرده است. این هتل‌ها با یادآوری حضور افراد معروف و تاثیرگذار و همچنین گذر چندین دهه از فعالیتشان، همچنان میزبان میهمانان مختلف داخلی و خارجی هستند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید