دوست دارید لذت زندگی در مکانی خاص و جذاب یعنی هتل بارین شمشک، در میان کوهستانی برفی و مشرف به منظره‌ای زیبا اقامت داشته باشید؟

خوشگذرانی ناب در هتل بارین شمشک برای اسکیموها

سلام نو - سرویس گردشگری: هتل بارین شمشک، در میان کوهستان برفی شمشک و در نزدیکی تهران فرصتی برای گذراندن یک روز خاص در برف است.

اگر لذت هیجان اسکی در برف را تجربه کرده باشید، استراحت در پناهگاهی امن و البته متفاوت می‌تواند شما را پر انرژی کند. اما پناهگاهی که اسکیموها در آن اقامت می‌کنند با آنچه قبلا دیده‌ایم و شنیده‌ایم، از زمین تا آسمان فرق می‌کند.

پینگو در کارتون‌های دوران کودکی، پنکوئنی بود که در قطب زندگی می‌کرد، خانه گنبدی شکلی داشت که همیشه بعد از کلی بازی و دردرسر، سٌر می‌خورد و میرفت در خانه روی تختش می‌خوابید. حالا چه می‌شود ما هم بعد از یک روز هیجان‌انگیز برفی و بازی و اسکی، یک استراحت‌گاهی همچون پینگو داشته باشیم؟

خبر خوبی برای شما داریم. هتل بارین شمشک یا هتل گل یخ شمشک، با یک معماری متفاوت برای برآورده شدن چنین آرزویی ساخته شده است. هتلی که علاوه بر معماری متفاوت ظاهری، امکانات فوق‌العاده‌ای برای تجربه حس و حال متفاوت در دسترس شما قرار خواهد داد. اما این هتل بارین شمشک چه دارد که باعث اینهمه حس و حال متفاوت می‌شود؟

موقعیت مکانی بارین شمشک

اگر از جاده چالوس عبور کرده باشید، یک بنای ساختمانی سفیدرنگ بزرگ، توجه شما را به خود جلب می‌کند. این ساختمان را قبلا نه در جایی دیده‎اید و نه مشابهی دارد. این ساختمان بزرگ شبیه به خانه‌های اسکیمو ولی با ساختاری بی‌همتاست که منطقه کوهستانی شمشک، در نزدیکی دومین پیست بزرگ ایران، قرار گرفته است.

خیلی کنجکاو می‌شوید که از نزدیک آن را ببینید. چرا که ظاهر مکعبی شکل و قوس آن، همچنین پنجره‌های حفره‌ای شکل آن، حس برف و سرما را به بیننده القا می‌کند.

اگر در زمستان پر از برف به این منطقه بروید زیبایی هتل بارین شمشک چندین و چند برابر است و گویی با طبیعت بکر همسان شده است. اقامتگاه بارین زیبا و منحصر به فرد، تنها یک ساعت از محل پیست البرز فاصله دارد.

معماری ظاهری گل یخ شمشک

معماری ظاهری هتل بارین شمشک، توسط استدیو "ری‌را" انجام شده و چندین جایزه دریافت کرده است. جوایزی مانند: جایزه بین المللی شیکاگو بخاطر طراحی خاص و منحصر به فرد، جایزه ملی معماری در سال ۱۳۹۰ و همچنین قرار گرفتن در لیست WORLAD ARCHITECTURE FESTIVAL در سال ۲۰۱۲.

اما از طراحی ظاهر آن بگوییم که وقتی هتل یخی شمشک را می‌بینید به یاد استخوانی تنومند با ظاهر خمیده می افتید. مثل کارتون‌هایی که در کودکی می‌دیدیم دایناسوری مهربان سرش را برای پسرک ماجرا به پایین خم می کرد تا سوار بر گردنش شود.

خوشگذرانی ناب در هتل بارین شمشک برای اسکیموها

دیدن این هتل کوهی برخلاف داخل دنج و گرم و نرم آن، حس سرما و یخبندان را تداعی می‌کند. چرا که چشم‌انداز بارین در میان کوه همچون زیبای خفته قرار گرفته و نمایش دهنده برف و پاکی آن است. این هتل یکی از مدعیان بزرگ در میان سایر هتل‌های کوهستانی دنیاست. هدف از طراحی این معماری، خلاقیت و جسارت طراحی برای پیوند میان طبیعت و معماری بوده و ایده اصلی آن از خانه‌های اسکیموهای قطب شمال،  الهام گرفته شده است. البته اسکیموها از بلوک‌های یخی (همچون خانه پینگو) استفاده می‌کردند ولی اقامتگاه بارین شمشک از لایه‌های توپوگرافی ساخته شده است.

این بنا ۶۰۰۰ مترمربع مساحت داشته و یکی از معماری‌های بومی بدون کپی برداری از سبکی خاص است.

معماری داخلی بارین

آیا می‌خواهید حس زندگی کردن در غار را تجربه کنید؟ هتل بارین شمشک این امکان را البته به همراه تجهیزات رفاهی را برای شما فراهم کرده است. هتل ۱۰ طبقه ای شمشک با ۶۷ اتاق به اندازه ۴۵ تا ۲۷۰ متری و ۴ پنت هاوس، یکی از خاص‌ترین هتل‌های ایران است. هر چه به سمت طبقات بالاتر رفته، اتاق‌ها بزرگتر و قیمت‌ها گران‌تر می‌شود.. اتاق‌ها مبله و لوکس هستند و در بالکن هر اتاق هم استخر آب گرم در فضای آزاد موجود است.

خوشگذرانی ناب در هتل بارین شمشک برای اسکیموها

استفاده از این هتل یکی از تجربه‌های لذت‌بخش و هیجان‌انگیز زندگی شما خواهد بود. دیدن منظره محوطه اطراف از پشت پنجره‌هایی به شکل قلوه سنگ هم یکی از تجربه‌های فراموش نشدنی زندگی شما خواهد بود. گویی به یک فیلم علمی تخیلی وارد شده‌اید!

امکانات اقامتگاه بارین

این هتل مثل سایر هتل‌ها امکانات رفاهی عمومی و همچنین خصوصی برای هر واحد دارد. استفاده از پارکینگ، آسانسور، ترانسفر، سیستم تهویه هوا و پوشش اینترنت جزو امکانات عمومی مجموعه است.

اقامتگاه-بارین-شمشک-4.jpg

اما هر سوئیت که همچون تونل‌های کنده‌کاری شده و کلبه‌ای شکل است. مکانی مبله با لوازمی خاص و طراحی منحصر به فرد، اتاق‌های گچ بری شده، سرویس بهداشتی لوکس و همچنین تراس منحنی شکل دارای حوض آب گرم، از ویژگی‌های منحصر به فرد این مکان رویایی است. هر اتاق تمام تجهیزات مورد نیاز اسکیموهای گردشگر را دارد! از باربیکیو و اسپیلیت گرفته تا جارو برقی و چای ساز. حتی پس از آبتنی در حوض می‌توانید برای خشک کردن موهایتان از سشوار استفاده کنید. تلویزیون و سیستم صوتی و تصویری و سایر وسایل دیگر هم در دسترستان قرار دارد.

مکان‌های تفریحی قابل دسترس به هتل بارین

تفریح داخل هتل آبتنی و همچنین استفاده از منظره زیبای بیرون از نمایی خاص است. اما کافی است قصد گردش در بیرون از هتل را داشته باشید، تنها یک ساعت زمان لازم است که به پیست اسکی شمشک برسید. جاده چالوس هم در نزدیکی شما قرار گرفته است. دریاچه ولشت، کندلوس و غار یخ مراد هم از جمله مکان‌های دیدنی نزدیک است. کافی است سوئیت خود را در این هتل زیبا خریداری کرده یا برای یکسال اجاره کنید تا از امکانات درونی و بیرونی این مکان فوق‌العاده لذت ببرید.

هنگام ورود به این هتل، عکس برداری و تهیه آلبومی از خاطرات اقامت در این هتل را فراموش نکنید چرا که این عکس‌ها با منظره زیبایش می‌تواند تمامی اوقات خوش را برای شما ثبت و ماندگار کند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید