۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
کد خبر: 55350796

مسافرت با کمپر را تجربه کرده‌اید؟ آیا اقامت کمپر سواران در تهران را دیده‌اید؟ به نظر شما چطور می‌توان بیشتر سفر کرد و هزینه این سفرها را کاهش داد؟

اقامت در تهران به سبک کمپرسواران

سلام نو - سرویس گردشگری: تا به حال به فکر مسافرت با کمپر و اقامت کمپر سواران در تهران را دیده‌اید؟ روی که می‌تواند خرج سفر را به شدت کاهش دهد.

اگر عاشق مسافرت باشید به خوبی می‌دانید که هزینه های اقامت، خوراک و ... برای استفاده از هتل چقدر زیاد است. از طرفی وقتی با هواپیما و قطار سفر می‌کنید، لذت دیدن جاده را از دست خواهید داد. با اتوبوس و ماشین شخصی هم که امکانات کم است و باید به سرعت خود را به مقصد برسانید. اینجاست که این مسئله با کمپر سواری حل می‌شود. سوال اینجاست که آیا می‌شود با استفاده از کمپر سفر کرد؟ مزایا و معایب آن چیست؟ اگر می‌خواهید درباره کمپر سواری همه چیز را بدانید تا آخر با ما همراه باشید.

کمپر چیست؟

اگر بخواهیم به صورت خلاصه و در یک کلام از کمپر بگوییم وقتی است که یک ماشین به خانه تبدیل شود. درواقع در یک خانه متحرک زندگی می‌کنیم. سقف بالای سر آسمان و محل زندگی زمین خداست. فقط محل خواب و استراحت کمپر است. کمپر سواران حرفه ای امکانات مختلفی از حمام و دستشویی گرفته تا تختخواب و اجاق و سینک ظرفشویی دارند.

برق این نوع کمپر سوارها از دینام و گاز از طریق کپسول‌های گازی تامین می‌شود. در واقع اگر زندگی در کمپر را انتخاب کنیم، با حداقل امکانات، بیشترین مسافرت را خواهیم داشت و به صورت مستقل به مکان زندگی و همچنین سایر امکانات دسترسی خواهیم داشت. تازه از مسافرت هم نهایت استفاده را خواهیم کرد.

چطور می‌توان با استفاده از کمپر سواری، مسافرت لذت بخشی داشت؟

کمپر سوار برای خودش زندگی می‌کند! دنبال رزرو مکان و اقامت در شهرهایی که می‌رود مخصوصا تهران، نیست. هر جا که بخواهد ماشین خود را پارک می‌کند و پیاده می‌شود. کمپر سوار دیده‌ها و شنیده‌های زیادی دارد. در بین راه به مناطق شلوغ و خلوت، معروف و گمنام سفر کرده و با فرهنگ‌های مختلف آشنا می‌شود. یک زندگی آزاد دارد و محدود به مکان نیست.

امروزه کمپر سواران در تهران هم بیشتر از قبل شده‌اند. در محیط شلوغی مثل تهران، کمپر سوار می‌تواند به هر کجا که خواست بار سفر بسته و سفر کند.

با استفاده از کمپر سواری هم می‌توان درآمد داشت. مثلا تبلیغات، فروش صنایع دستی دو نمونه پر کاربرد از منبع درآمد کمپر سواران ایرانی است.

اقامت در تهران به سبک کمپرسواران

چطور کمپر سوار خود را داشته باشیم؟

هر ماشینی را نمی‌توان به کمپر تبدیل کرد. بلکه باید با خودروهای کمپر سواری مانند کمپرون، هوم موتور و وانتی آشنا باشید و از شرکت‌های معتبر تهیه کنید. چرا که پلیس در صورتی که شما را در کمپر دستساز خود ببیند، متوقف و جریمه خواهد کرد. هر کمپر با توجه به سلیقه و بودجه شما به انواع امکانات مجهز می‌شود. اما برخی از کمپرهای تولید شده عبارتند از:

- ون غزال ایران خودرو: این ون در روسیه ساخته و بعد به عنوان کمپر سوار وارد ایران می‌شود.

- ون ایویکو: شرکت زامیاد وظیفه مونتاژ این کمپر سوار ایتالیایی را بر عهده دارد.

- ون وانا: ساخت کشور چین بوده و در ایران مونتاژ می‌شود.

- ون نارون: این ون چند کاربرد دارد. هم به عنوان کمپر سوار استفاده می‌شود و هم به عنوان تاکسی یا آمبولانس کاربرد دارد.

- سیبا ون: خودروی چینی با ظرفیت 11 نفر است که امروزه در ایران بسیار می‌بینیم.

مزایای زندگی کمپر سواران چیست؟

اگر عاشق مسافرت باشید، سختی‌های آن را تحمل می‌کنید. در مسافرت کمپر سوار، آنچه مهم است مسیر حرکت است. او تنها به مقصد فکر نمی‌کند. چرا که در روستاها، مناطق زیبا، خوش آب و هوا و خلاصه هر جایی بخواهد می‌ایستد، استراحت می‌کند و از آنچه دیده است لذت می‌برد. به گونه‌ای که طبق ضرب المثل قدیمی:  "هر چه پیش آید خوش آید".

اقامت در تهران به سبک کمپرسواران

مسافرت با کمپر سواری در شهرهای بزرگ و شلوغی مثل تهران مزیت‌های زیادی دارد. مثلا یکی از آنها کاهش هزینه اقامت است. بجای هزینه اقامت، هزینه بازدید از مکان‌های مختلف، غذای خوب و هزینه نگهداری از ماشین را پرداخت می‌کنید. تازه اگر در مناطق دور افتاده هوس ماندن کردید دیگر نگران مکانی رای خوابیدن نیستید.

داشتن یک خانه متحرک و در دسترس از نظر خیلی از مسائل شما را به استقلال می‌رساند. وابسته به مکان و زمان نخواهید بود و طبق برنامه ریزی‌های خود عمل خواهید کرد.

معایب مسافرت  و اقامت با کمپر سوار چه می‌تواند باشد؟

کمپر سواری فرهنگ خاص خودش را دارد. اگر بتوانید ساده زیستی را تحمل کنید، نصف راه را رفته‌اید. از طرفی چالش‌هایی در حین سفر برای شما پیش خواهد آمد که ممکن است به آن فکر نکرده باشید پس توانایی رویارویی با چالش‌ها مورد دیگری است که باید به آن توجه کنید. راننده خودتان هستید پس باید حوصله رانندگی را داشته باشید.

همچنین آنچه در بحث اقامت به وجود می‌آید، امنیت خود و کمپر سوار است. امنیت پنجره‌ها و همچنین استفاده از دزدگیر ماشین موارد مهمی است که باید در نظر بگیرید و رعایت کنید.

آیا کمپر سواری برای شما خوب است؟

اگر روحیه انعطاف پذیری داشته باشید کمپر سواری را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این نوع اقامت باید با هر شرایطی سازگار شوید، استقلال داشته باشید. مثلا خودتان غذا درست کنید، کمی خیاطی بدانید، پنچر گیری کنید و خلاصه همه خرده مهارت‌هایی که برای زندگی در طبیعت لازم است را داشته باشید.

در کمپر سواری نظم، قانون و چارچوبی وجود ندارد. باید بتوانید در برابر شرایط ناگهانی مدیریت داشته باشید. بیشتر از فضا و سبک زندگی کمپر سواری لذت ببرید. در این صورت کمپر سواری نه تنها خوشایند بلکه لذت فراوان خواهد داشت.

اگر قصد مسافرت به تهران یا سایر شهرها را دارید و می‌خواهید از بسیاری از شرایط دست و پاگیر رزرو هتل، زمان حضور و راحت باشید و بیشتر طبیعت گردی را می پسندید تا زندگی در هتل‌های لاکچری، کمپر سواری مخصوص شماست.

کد خبرنگار: ۹
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • کمیل IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    4 0
    با این اوضاع نابسامان اقتصادی ( گرانی و تورم کمر شکن )به زودی مجبور خواهیم شد داخل خودرو ها بخوابیم و زندگی کنیم .
  • ساسان IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    2 5
    بدرد نیازمندان« پاک ومنزه»میخوره که توش زندگی کنن اگه فرهنگش در ایران رایج بود خیرین هم مساعدت میکردن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید