گوترش پیشنهاد کرد که آتش‌بس از فردا که مسیحیان ارتدوکس آن را "پنجشنبه مقدس" می‌نامند، آغاز شود.

گوترش خواستار آتش‌بس ۴ روزه در اوکراین شد

هم‌ زمان با «عید پاک»، دبیرکل سازمان ملل خواستار برقراری آتش‌بس چهار روزه در اوکراین شد تا امکان توزیع کمک‌های بشردوستانه و خروج غیرنظامیان فراهم شود.

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از وب‌سایت روزنامه ایندیپندنت نوشت: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به همزمانی عید پاک با تشدید حملات روسیه در شرق اوکراین گفت که آتش‌بس در این شرایط بیش از همیشه "ضرورت" دارد.

دبیرکل سازمان ملل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «این حمله و تلفات سهمگین غیرنظامیان که تاکنون شاهد آن بوده‌ایم در مقایسه با وحشتی که در آینده حاکم خواهد شد، می‌تواند رنگ ببازد. چنین چیزی هرگز نباید رخ بدهد. از روس‌ها و اوکراینی‌ها می‌خواهم که اسلحه خود را زمین بگذارند و راهی برای نجات کسانی که در معرض خطر هستند، بیابند.»

گوترش پیشنهاد کرد که آتش‌بس از فردا که مسیحیان ارتدوکس آن را "پنجشنبه مقدس" می‌نامند، آغاز شود.

دبیرکل سازمان ملل افزود که هدف از این آتش‌بس ایجاد گذرگاه‌های بشردوستانه برای شهروندان غیرنظامی است که بتوانند از مناطق درگیر بگریزند و همچنین کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه بتوانند وارد مناطق تحت محاصره بشوند.

گوترش تاکید کرد: دوره چهار روزه عید پاک مسیحیان ارتدوکس باید لحظه‌ای برای اتحاد جهت نجات جان انسان‌ها و ادامه گفت‌وگو برای پایان دادن به رنج در اوکراین باشد.

گوترش خواستار توقف جنگ از "پنجشنبه مقدس" تا "یکشنبه عید پاک مسیحیان" در ۲۴ آوریل شد و تصریح کرد: درخواست عید پاک برای اوکراین، امکان بازگشایی گذرگاه‌های بشردوستانه را فراهم می‌کند.

در همین رابطه، وزیر خارجه اوکراین از روسیه خواست تا به توصیه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد توجه کند و در این دوره چهار روزه به جنگ خاتمه دهند.

دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در توییتر خود نوشت: «روسیه در نهایت باید به سخنان دبیرکل سازمان ملل گوش کند؛ یا به این جنگ خاتمه دهد و یا حداقل یک آتش‌بس چهار روزه را برای بازگشایی گذرگاه‌های بشردوستانه اعلام کند.» وی گفت: «بگذارید اعلام کنم که فقط یک "متجاوز" در این جنگ وجود دارد و آن روسیه است. اوکراین همیشه آماده برقراری صلح بوده است.»

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید