در پی انتشار این خبر و نگرانی کارگران درباره احتمال کاهش حداقل مزد کارگران در سال جاری، علی خدایی نماینده کارگران برگزاری جلسه شورای عالی کار را تکذیب کرد.

ماجرای تشکیل جلسه برای اصلاح مصوبه حقوق امسال کارگران چیست؟

به گزارش سلام نو،‌ نماینده کارگران با تکذیب برگزاری جلسه شورای عالی کار درباره اصلاح مصوبه مزدی امسال، گفت: جلسه شورای عالی کار برگزار نشده، تنها نمایندگان کارگری و کارفرمایی با وزیر کار جلسه داشتند.

دیروز خبری مبنی بر برگزاری جلسه فوری شورای‌عالی کاره با موضوع اصلاح مصوبه مزدی امسال با هدف کم کردن افزایش مزد کارگران منتشر شد.

براساس گزارش ایلنا،‌ جلسه فوری شورای‌عالی کار که با موضوع اصلاح مصوبه مزدی امسال با هدف کم کردن افزایش مزد کارگران برگزار شده بود، روز گذشته بدون نتیجه خاتمه یافت.

بر اساس این خبر، جلسه فوری شورای‌عالی کار که از ساعت ۱۶ روز گذشته ۳۰ اردیبهشت در محل وزارت کار برگزار شده بود، بدون نتیجه خاتمه یافت. موضوع نشست، اصلاح مصوبه مزدی امسال با هدف کم کردن افزایش مزد کارگران سایر سطوح بوده و ظاهراً قرار است امروز نیز نشستی در همین رابطه با معاون اول رئیس جمهور برگزار شود که نتیجه آن می تواند تعیین کننده باشد.

در پی انتشار این خبر و نگرانی کارگران درباره احتمال کاهش حداقل مزد کارگران در سال جاری، علی خدایی نماینده کارگران برگزاری جلسه شورای عالی کار را تکذیب کرد.

به گزارش عصر ایران؛ علی خدایی نماینده کارگران با تکذیب برگزاری جلسه شورای عالی کار گفت: جلسه شورای عالی کار برگزار نشده، تنها نمایندگان کارگری و کارفرمایی با وزیر کار جلسه داشتند. بنابراین گمانه زنی ها و حاشیه ها در خصوص حداقل دستمزد را رد می کنیم. هیج تغییری در بحث مزد کارگران اتفاق نیفتاده است.

حداقل حقوق کارگران چقدر است؟

بر اساس توافق اعضای شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران ۱۴۰۱ از دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان به چهار میلیون و ۱۷۹ هزار تومان افزایش یافت. بر این اساس کمک هزینه مسکن از ۴۵۰ به ۶۵۰ هزار تومان و بن کارگری از ۶۰۰ هزار تومان به ۸۵۰ هزارتومان افزایش پیدا کرد.

حجت‌ا… عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه احتماعی نیز درباره حداقل حقوق کارگران گفت: حداقل حقوق یک کارگر با دو فرزند از چهار میلیون و ۳۷۶ هزار تومان به شش میلیون و ۷۲۵ هزار تومان افزایش یافت.

آن‌طور که عبدالملکی گفت: حقوق یک خانواده با یک فرزند نیز از چهار میلیون و ۱۱۱ هزار تومان به شش میلیون و ۳۰۷ هزار تومان رسید.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید