وزیر خارجه روسیه از مرحله جدید حمله روسیه به اوکراین خبر داد و بار دیگر تاکید کرد نیروهای روس تنها زیرساخت‌های نظامی این کشور را هدف قرار می‌دهند.

آغاز مرحله جدید حمله نظامی روسیه به اوکراین
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) تاکید کرد که مردم اوکراین باید برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند و مسکو برنامه‌ای برای اعمال فشار به منظور تغییر رژیم در کی‌یف ندارد.

لاوروف در مصاحبه با «ایندیا تودی» اظهار داشت: ما قصد نداریم رژیم اوکراین را تغییر دهیم. بارها این را گفته‌ایم، می‌خواهیم اوکراینی‌ها خودشان تصمیم بگیرند که چگونه می‌خواهند زندگی کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد که مسکو چاره دیگری جز آغاز عملیات نداشت، زیرا نیروهای اوکراینی حملات خود را در دونباس تشدید کرده و این امر باعث تخلیه گسترده غیرنظامیان از منطقه شده بود و جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را مجبور به درخواست کمک از مسکو کرد.

وی همچنین از مرحله جدید عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین خبر داد و بار دیگر اظهار داشت که نیروهای روسی تنها زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، روسیه عملیات ویژه خود را در ماه فوریه با هدف توقف جنگ هشت ساله در دونباس که کی‌یف به راه انداخته بود، آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اهداف عملیات روسیه را نازی‌زدایی و غیرنظامی کردن اوکراین خوانده است.

 رسانه‌های غربی بامداد سه‌شنبه از آغاز مرحله جدیدی از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین خبر دادند. مسئول ستاد ریاست‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که موج دوم جنگ با حملات گسترده روسیه به شرق این کشور آغاز شده است.

«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز گفت نیروهای روسی، نبرد دنباس را که از مدت‌ها پیش در حال آماده‌سازی آن بودند، آغاز کردند. همزمان خبرگزاری «رویترز» نیز از شنیده‌شدن صدای آژیر هشدار در سراسر کشور اوکراین خبر داد.

پیش از این، سخنگوی وزارت دفاع اوکراین گفته بود که روسیه نیروهای خود را در شرق این کشور متمرکز کرده تا بتواند دو منطقه دونتسک و لوهانسک را به کنترل خود درآورد.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید