مجموع افرادی که یارانه نوروز ۱۴۰۱ را دریافت کردند، ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بودند. اما بعد از انتشار اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه مشخص شد یارانه ۱۵۰ هزار تومانی رمضان به ۱۱ میلیون نفر تعلق می‌گیرد.

چرا یارانه رمضان برای برخی مشمولان واریز نشد؟

به گزارش سلام نو، واریز یارانه ۱۵۰ هزار تومانی رمضان از ساعت ۲۴ جمعه شب گذشته آغاز شده است. اما بسیاری از خانوارها می‌گویند مشمول این یارانه بوده‌اند اما هیچ پولی به حساب آنها واریز نشده است. علت واریز نشدن یارانه رمضان چیست؟

قرار بود یارانه رمضان به حساب ۱۱ میلیون نفر واریز شود. واریزی‌ها آغاز شده اما بسیاری از مردم هنوز یارانه رمضان را دریافت نکرده‌اند.

واریز نشدن یارانه رمضان چند دلیل عمده دارد: واریز یارانه‌ها از جمعه شب گذشته آغاز شده و احتمالا تا ساعات پایانی امروز یک شنبه ۲۸ فروردین ماه ادامه دارد. پس ممکن است بسیاری از مشمولان در لیست واریز یارانه باشند اما هنوز بانک عامل واریز یارانه را آغاز نکرده باشد یا اینکه هنوز نوبت واریز به برخی از افراد نرسیده باشد.

دومین عامل این است که ممکن است افراد مشمول یارانه رمضان نباشند و از ابتدا نام آنها در لیست یارانه رمضان قرار نگرفته باشد.

ابتدا گمان می‌رفت که مشمولان یارانه عینا همان افرادی باشند که یارانه نوروز به حساب آنها واریز شده است. یعنی مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی، افرادی که یارانه معیشتی می‌گیرند اما سهام عدالت ندارند و زنان سرپرست خانواری که در دهک اول تا چهارم قرار دارند.

مجموع افرادی که یارانه نوروز ۱۴۰۱ را دریافت کردند، ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بودند. اما بعد از انتشار اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه مشخص شد یارانه ۱۵۰ هزار تومانی رمضان به ۱۱ میلیون نفر تعلق می‌گیرد. یعنی حدود یک میلیون نفر از لیست یارانه‌بگیران نوروز خط خورده‌اند و مشمول یارانه رمضان نشده‌اند.

بر این اساس نمی‌توان مبنای واریز یارانه رمضان را الزاما دریافت یارانه نوروز دانست. لیست یارانه‌بگیران ۲۲ بهمن هم سه برابر افرادی بود که یارانه رمضان برای آنها واریز شد. یعنی یارانه ۲۲ بهمن ماه به حساب ۳۲ میلیون نفر واریز شد اما این یارانه تنها به حساب سرپرستان ۱۱ میلیون نفر واریز می‌شود.

 اما برای اطمینان پیدا کردن از اینکه افراد مشمول یارانه رمضان شده‌اند یا نه باید تا پایان امروز صبر کرد. چون دفعات قبل هم واریز یارانه از بامداد آغاز شد و تا ساعات میانی روز بعد ادامه یافت.

منبع: منیبان

کد خبرنگار: ۱۴
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • حمیده فستقری IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    چرا ۲۲ بهمن سال ۱۳۴۰۰ یارانه واریزی نداشتم حتی معیشتی ماه مبارک رمضان این عدالت ک با شوهر بیکار ک امیدم ب ن چندان یارانه بود اینطور بشه عدالت کجاست ک با این گرانی و بیکاری همسرم از یارانه بگیران معیشتی هم نباشم واقعا بی عدالتی خیلیا ک هم ماشین دارن و خونه ب نام سر پرستشونه همه جور یارانه رو دریافت کنن و زیر پوشش برن ولی .... این نا حقزه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید