دولت انگلیس خودروهای زرهی با فناوری پیشرفته با موشک‌های ضدهوایی نصب شده بر روی آنها را به اوکراین ارسال خواهد کرد.

ارسال موشک‌های ضدهوایی پیشرفته انگلیس به اوکراین

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، نشریه سان روز سه‌شنبه گزارش داد که انگلیس در نظر دارد تا ارتش اوکراین را به سامانه موشکی موسوم به «استورمر» مجهز، تا به اصطلاح آسمان این کشور را از جنگنده‌های روس پاکسازی کند. این سامانه قرار است ظرف چند روز آینده در هواپیماهای ترابری بارگیری شده و به اوکراین ارسال شود.

پیشتر هم بن والاس وزیر دفاع انگلیس از قصد این کشور برای ارسال سامانه موشکی استارزترک به اوکراین خبر داده بود. این موشک ها با سرعتی بیش از سه برابر سرعت صوت حرکت می کنند و برای سرنگونی جت‌های دشمن که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند مناسب هستند.

«ریچارد کمپ» فرمانده سابق نیروهای انگلیس در افغانستان، در این باره به سان گفت: «ترکیب دو سامانه موشکی استارزترک و استورمر توانایی جنگی اوکراین را به میزان قابل توجهی تقویت خواهد کرد.»

وی افزود که این دو سامانه جنگی، به هرگونه تلاش برای حمله سطح پایین توسط نیروی هوایی پوتین آسیب جدی وارد می کند.

این تحول در حالی صورت می‌گیرد که رئیس جمهوری اوکراین امروز اعلام کرد که فاز جدید جنگ با تشدید حملات در شرق این کشور آغاز شده است. رسانه‌های اوکراینی و کانال‌های تلگرامی هم از وقوع یک رشته انفجار در منطقه دونتسک و گلوله باران در مارینکا، اسلاویانسک و کراماتورسک خبر دادند. همچنین مقامات محلی و رسانه ها گزارش دادند که صدای انفجار در خارکف واقع در شمال شرق ، میکولایف در جنوب و زاپوریژژیا در جنوب شرق اوکراین شنیده شده است.

رئیس جمهوری اوکراین دیشب با ایراد سخنانی تائید کرد: نیروهای روسی نبرد را در منطقه دونباس که از مدت‌ها قبل تدارک دیده بودند، آغاز کردند. وی با بیان اینکه بخش بزرگی از ارتش روسیه در این حملات متمرکز است افزود: مهم نیست چند سرباز روسی به اینجا آورده شوند، زیرا ما می جنگیم و از خود دفاع خواهیم کرد.

این درحالیست که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

تاکنون بسیاری از کشورهای جهان با عملیات ویژه روسیه در اوکراین، تحریم‌های سنگینی در حوزه‌های مالی علیه مسکو وضع کرده‌ و این تحریم‌ها را بتدریج به بخش انرژی روسیه گسترش می‌دهند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید