مدیر آموزش و پرورش آستارا گفت: پرونده دبیر دبیرستان دوره اول سنایی روستای سیبلی که دانش‌آموزی را تنبیه بدنی کرده بود، جهت رسیدگی و صدور حکم، به هیئت تخلفات آموزش و پرورش استان گیلان ارجاع شد.

تصاویر هولناک از تنبیه بدنی دانش‌آموز در آستارا | احضار دبیر دبیرستان در استان گیلان / فیلم

به گزارش سلام نو، مدیر آموزش و پرورش آستارا گفت: پرونده دبیر دبیرستان دوره اول سنایی روستای سیبلی که دانش‌آموزی را تنبیه بدنی کرده بود، جهت رسیدگی و صدور حکم، به هیئت تخلفات آموزش و پرورش استان گیلان ارجاع شد.

تنبیه بدنی دانش آموز از سوی یکی از دبیران دبیرستان دوره اول مدرسه سنایی سیبلی، ساعت ۱۳ امروز روی داده و فیلم آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

سجاد موسوی مدیر آموزش و پرورش آستارا در این رابطه به روابط عمومی این اداره گفته است که معاونین، بازرسی و حراست آموزش و پرورش، بلافاصله پس از اطلاع از حادثه با حضور در محل نسبت به بررسی موضوع اقدام کردند.

به‌گفته وی تنبیه‌بدنی دانش‌آموز در جریان درگیری ۲ دانش‌آموز در کلاس درس و هنگام تدریس دبیر مربوطه صورت گرفته و یکی از دانش‌آموزان به صورت مخفیانه نسبت به فیلم‌برداری و انتشار آن در فضای مجازی اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته، پس از درگیری ۲ دانش‌آموز با یکدیگر، موضوع با وساطت مدیر مدرسه و معلم حل و فصل شده بود، افزود: متأسفانه پس از دقایقی، بار دیگر این دانش‌آموزان با یکدیگر درگیر شده اند و این امر سبب عصبانیت معلم و تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان شده است.

موسوی ادامه داد: طبق آیین‌نامه اجرایی مدارس، هرگونه تنبیه بدنی دانش‌آموزان از سوی عوامل اجرایی و آموزشی مدارس ممنوع است و در این رابطه نیز، علاوه بر صدور توصیه نامه برای دبیر خاطی، پرونده او جهت رسیدگی و صدور حکم نهایی به هیئت‌تخلفات آموزش و پرورش استان گیلان ارجاع داده شد.

مدیر آموزش و پرورش آستارا علاوه بر تأکید به حفظ کرامت انسانی دانش‌آموزان در مدارس خاطر نشان کرد: حفظ کرامت انسانی ارتباط مستقیم با سلامت روان دانش‌آموزان دارد و این امر باید از سوی عوامل اجرایی و آموزشی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی علاوه بر عذرخواهی از مردم فهیم شهرستان آستارا گفت: با نظارت مستمر و جدی بازرسان آموزش و پرورش، دیگر شاهد این‌گونه وقایع ناخوشایند در مدارس نخواهیم بود و از فعالان فضای مجازی نیز انتظار داریم جهت حفظ حرمت خانواده‌ها از بازنشر فیلم تنبیه دانش آموز در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

حدود ۱۸ هزار دانش آموز در بیش از ۱۶۰ مدرسه دولتی و غیردولتی آستارا به مشغول به تحصیل هستند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل واقع شده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید