همیشه در رستوران‌ها می‌نشستیم تا از ما پذیرایی شود اما سبک رستوران رولت کباب واقع در خیابان سی تیر تهران، به گونه دیگری است.

در رستوران رولت کباب سی تیر، به سبک دهه چهل از خودتان پذیرایی کنید!

سلام نو - سرویس گردشگری:  رستوران رولت کباب واقع در خیابان سی تیر تهران به شما کباب می‌دهد، اما کباب‌هایی خاص. کباب اینجا با بقیه جاهای دیگری که دیده‌اید فرق دارد. نحوه سرو آن نیز متفاوت است. بعد از خوردن غذا هم به شما سوپرایزی داده می‌شود. آیا می‌توانید حدس بزنید این سوپرایز چیست؟

 تازه می‌توانید در رستوران از خود یادگاری به جای بگذارید تا برای دفعات و نفرات بعدی خاطره‌سازی کنید. از حال و هوا و فضای داخل رستوران هر چه بگوییم کم است. با ما همراه باشید تا با این مجموعه خاص بیشتر آشنا شوید و حتی برای یکبار که نه چندین بار در این محل کباب اصیل ایرانی را نوش جان کنید.

رستوران رولت کباب سی تیر چه نوع مکانی است؟

اینجا تهران، خیابان سی تیر، نبش خیابان رستمی پلاک 30 است. از ظاهر رستوران مشخص است از بقیه رستوران‌ها متفاوت است. درب‌های آهنین قهوه‌ای، پرده‌های گلدار و البته عکس‌های قدیمی که به شیشه رستوران زده شده حکایت از یک رستوران به سبک نوستالژی دارد.

درب آن ظهر و شب به روی مشتریان باز است. وقتی وارد رستوران می‌شویم، محیط گرم و صمیمی آن احساس می‌شود. رستوران کوچکی است که 7-8 میز دو و چهار نفره دارد. غالب رنگ آنجا قهوه‌ای است. دیوارهای رستوران رولت کباب سی تیر، از عکس‌های تهران قدیم، مشاهیر و البته کاغذرنگی‌های پر از نوشته، پر شده است.

روی پیشخوان، یک سماور بزرگ با قوری قرمزی قرار گرفته است. کنار آن ظرف‌های گلاب و هل و عرقیجات، نشان از این دارد که خبرهایی است. از استکان‌های کمر باریک قدیمی به همراه نعلبکی، نوشیدنی مخصوصا دوغ نشان می‌دهد اینجا سلف سرویس بوده و بساط پذیرایی به عهده خود مشتری است.

روی میزهای رستوران که اطراف آن صندلی است، همان برگه‌های رنگی که به دیوار زده شده، موجود است. این برگه‌ها می‌تواند مدت‌ها ما را سرگرم کند و محو مطالب نوشته شده روی آنها شویم.

آیا مایلید غذای خود را در رستورانی به سبک دهه چهل میل کنید؟

اینجا فقط یک حق انتخاب دارید آن هم رولت کباب لقمه‌ای!

بله درست است. همانطور که اسم این رستوران روی آن نوشته شده، به رستوران رولت کباب خوش آمدید. در این رستوران روی میز منویی وجود ندارد. منتظر گارسون هم نباشید که از شما لیست سفارش بگیرد! از دنگ و فنگ منو که بیرون بیایید، تنها اینجا کباب کوبیده سرو می‌شود.

همانطور که نشسته‌اید گارسون رستوران با خوش رویی به شما خوشامد می‌گوید و بعد با دست پر، سینی رولت کباب را روی میزتان می‌چیند.

سینی شامل دو سیخ کباب کوبیده است که هر کدام داخل نان لواش پیچیده و بعد به صورت لقمه‌ای تکه شده است. دورچین ساده آن پیاز، خیارشود، کلم و آب گوجه دستساز رستوران است.

در رستوران رولت کباب سی تیر، به سبک دهه چهل از خودتان پذیرایی کنید!

ماست‌ها در دبه‌های کوچکی هستند. برای نوشیدنی آزادید خودتان بروید و دوغ یا نوشابه بردارید.

با برداشتن هر لقمه، فضای رستوران، موسیقی قدیمی که به گوش می‌رسد و نگاه کردن به در و دیوار و چیدمان، یاد دهه 40 خواهید افتاد. انگار که زمان متوقف شده و به عقب برگشته‌اید.

چاشنی بعد از کباب حسابی می‌چسبه مخصوصا اگر خودت آماده‌اش کنی!

غذا که خورده شود، یک چای خوشمزه قند پهلو خیلی می‌چسبد. در ازای پرداخت مبلغی اندک، دسترسی به قوری و سماور، هل و دارچین و عرقجات گیاهی، باز است و هر تعداد که بخواهید می‌توانید چای بردارید و بخورید. جالب اینکه از استکان‌های تمیز برداشته، خودتان دست به کار قوری می‌شوید و از خودتان پذیرایی می‌کنید. بفرمایید رستوران خودتان است. راحت باشید! این سوپرایز رستوران رولت کباب به شماست.

هزاران خاطر خوانده نشده

از نوشته‌های رنگی روی در و دیوار و میزهای رستوران رولت کباب گفتیم. اینها همه دل نوشته‌های مشتریان این رستوران هستند. بفرمایید خودکار و کاغذ رنگی آماده است. خودتان هم دست به قلم شوید و جمله‌ای، شعری، تمثیلی چیزی به یادگار بنویسید و هر جا که دوست دارید در معرض دید مشتریان دیگر قرار دهید!

خواندن دل نوشته‌ها آزاد است اگر رستوران خلوت باشد می‌توانید مدت‌ها آنجا باشید و بخوانید و بخوانید و بخوانید.

در رستوران رولت کباب سی تیر، به سبک دهه چهل از خودتان پذیرایی کنید!

فقط توصیه اکید اینکه پنج شنبه‌ها و جمعه‌ها به این رستوران نروید چرا که رستوران رولت کباب سی تیر شلوغ است و باید در انتظار خالی شدن صندلی‌ها بمانید.

صاحب اینجا فرد خوش ذوقی است. سعی کرده حال و هوای تهران قدیم را از نسل‌های قبل از خود حفظ و همچون امانت‌داری معتمد، از آن نگهداری کند.

به رستوران رولت کباب برویم یا نه؟

رستوران رولت کباب سی تیر برای کسانی که از محیط‌های نوستالژی خوششان می آید محیط امن و آرامی است. نشستن بر سر میزهای رستوران نشان از وجود خاطراتی خوش دارد. خواندن مطالبی که دیگران نوشته‌اند لبخند را کنج لبان قرار داده و کل محیط آن، حس خوبی به شما منتقل خواهد کرد.

به جز صاحب رستوران، دو نفر دیگر وظیفه رسیدگی و خوشامدگویی به مهمانان رستوران را دارند و بسیار خوشرو و مودب هستند. انگار محیط رستوران آنها را به آدم‌های صبور و آرام تبدیل کرده است و مشتری‌مداری جزو مسائل مهم برای آنهاست.

بخشی از پذیرایی بر عهده خودتان است و می‌توانید قاشق و چنگال، نوشیدنی، چای قند پهلو به همراه مخلفاتی چون هل و گلاب را خودتان بیاورید.

به نظر من اگر گذرتان به خیابان سی تیر افتاد، خواستید موزه آبگینه، سفالینه، آتشکده آدریان و مدرسه فیروز بهرام را ببینید، حتما به این رستوران پرانرژی و سنتی هم سری بزنید و رولت کباب آن را نوش جان کنید. نوشتن یادگاری روی کاغذ رنگی و چسباندن آن روی میز یا دیوار را فراموش نکنید. کباب اصیل ایرانی در رستوران رولت کباب خاطرات خوبی برای شما خواهد ساخت. اما اگر خیلی شک دارید، می‌توانید پیج اینستاگرام آنها را دنبال کنید تا حال و هوای رستوران دستتان آید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید