مترجم دو طرفه ناشنوایان ایما فقط یک ابزار برای گفتگو نیست بلکه جاده ای است که ما را به دنیاهای جدید در مغزهای دیگر می رساند.

اهمیت نرم افزار مترجم دو طرفه ناشنوایان ایما

شاید تعجب کنید اگر بدانید نرم افزار مترجم دو طرفه ناشنوایان ایما (ima) یک اپلیکیشن برای استفاده عمومی است. اگر فکر کرده اید که این نرم افزار فقط برای ناشنوایان کاربرد دارد باید کمی بیشتر درباره دنیای بی صدای آنها بدانید. نزدیک به یک درصد از افراد کره زمین را ناشنوایان تشکیل می دهند پس اپلیکیشن ایما، مترجمی برای یک زبان هفتاد میلیونی است. حتما شما هم در طول زندگی خود با افراد ناشنوا مواجه شده اید. افرادی که با وجود هوش سرشار، از هم کلامی با ما محروم هستند و ما نیز متقابلا از هم کلامی و درک دنیای بدون صدای آنها محروم هستیم.

اگر کمی بیشتر درباره زبان و نقش آن برای زندگی انسان بدانیم، ارزش اختراع  مترجم دو طرفه ناشنوایان ایما را بیشتر درک خواهیم کرد. بعد از تشکیل زندگی اجتماعی، زبان، دومین عامل مهم برای ورود به فعالیت های آگاهانه انسانی بود. در فرآیند کار اجتماعی بود که انسان ها برای صحبت با یکدیگر، مشخص کردن موقعیت خود و انتقال اطلاعات حاصل از تقسیم کار به یکدیگر، احساس نیاز کردند. در ابتدای پیدایش زبان، انسان ها همزمان با خارج شدن اصوات از حنجره، از ایماها استفاده ی زیادی می کردند.

نرم افزار مترجم دو طرفه ناشنوایان ایما به ما کمک می کند تا بدون هیچ آموزشی، زبان ایما و اشاره ناشنوایان را درک کنیم. انسان ها با استفاده از حس های خود و بدون زبان هم می توانند بخش زیادی از دنیای واقعی را درک کنند. اما درک وسیع و خردمندی انسان ها نیازمند تفکرات انتزاعی و استدلال های مستقل از موقعیت و اشیاء است. این درک انتزاعی به وجود زبان نیاز دارد. زبان در گذر تاریخ به یک ابزار مهم تبدیل شده تا بتواند با خلق نمادها و قوانین، انسان را از مرز تجربه حسی فراتر ببرد.

اهمیت نرم افزار مترجم دو طرفه ناشنوایان ایما

اهمیت نرم افزار مترجم دو طرفه ناشنوایان ایما

طرز کار نرم افزار

هدف مترجم دو طرفه ناشنوایان ایما تسهیل ارتباط ناشنوایان با یکدیگر و با افراد شنواست. زبان اشاره در هر کشوری قواعد خاص خود را دارد و هنوز یک زبان یکپارچه برای کل ناشنوایان دنیا خلق نشده است. برای کار با این نرم افزار، فرد ناشنوا تصاویر مربوط به حرکات علامت خود و صدای نامفهومی که استفاده میشود را در پایگاه داده نرم افزار ذخیره می کند. همچنین این نرم افزار مترجم ناشنوایان توانایی تبدیل صدای مکالمه افراد عادی را به زبان اشاره دارد. به این ترتیب یک راه ارتباطی عالی برای مکالمه فرد شنوا و ناشنوا خلق می شود.

اپلیکیشن ایما شامل دو بخش اصلی است:

تبدیل صدا به حرکت: در این بخش، صدای شنیداری افراد شنوا به فیلم حرکات نشانه ای افراد ناشنوا تبدیل می شود. به این صورت که صدای شنیداری با فیلم ضبط شده از سوی فرد ناشنوا معادل سازی می شود. حرکات ریز صورت و دست های یک ناشنوا برای خود او بسیار قابل درک تر است. به این ترتیب، مشکل ناهماهنگی زبان اشاره در جهان برای فرد ناشنوا هم برطرف می شود. این مشکل، سالهای زیادی بدون راه حل باقی مانده بود.

تبدیل صدای ناشنوایان به زبانهای دیگر: این بخش نیز صدای نامفهوم ناشنوایان را به صدای مفهوم تبدیل می کند. برای این کار، فرد ناشنوا صدای خود را ضبط کرده و تلفظ انجام شده توسط گوگل به یک کلمه خاص تبدیل می شود. به این ترتیب ناشنوا می تواند معنای معادل آن تلفظ (که توسط گوگل، معادل سازی شده) را در پایگاه داده ثبت کند. این بخش از نرم افزار، از زبان های فارسی، عربی، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی پشتیبانی می کند.

اهمیت نرم افزار مترجم دو طرفه ناشنوایان ایما

طرز کار نرم افزار

جوایز کسب شده توسط نرم افزار مترجم دو طرفه ناشنوایان ایما

این نرم افزار که در PCT ثبت گردیده، به دلیل خلاقیت های به کار رفته در آن، موفق به کسب جوایز متعددی شده است. ارزش و اهمیت نرم افزار برنامه نویسی شده توسط اوژن دلیلی، باعث می شود تا با شرکت در جشنواره اختراعات مختلف، خوش بدرخشد. جوایزی که این برنامه تاکنون در دو بخش داخلی و خارجی کسب کرده است عبارتند از:

جوایز جشنواره های داخلی:

· جشنواره خوارزمی: کسب رتبه دوم مدال نقره در بخش دانش آموزی بیستمین جشنواره جوان خوارزمی به عنوان بزرگترین جشنواره ثبت نوآوری در ایران.

جوایز جشنواره های خارجی:

· مدال نقره جشنواره اختراعات آلمان: این جشنواره برای تایید ایده ها و اختراعات قابل تجاری سازی برگزار می شود. موفقیت در این جشنواره به معنای کسب اعتبار برای فعالیت و استفاده از این نرم افزار در صنعت است.

· جایزه ویژه کشور تایلند در جشنواره اختراعات آلمان: شورای ملی تحقیقات تایلند وظیفه دارد که ایده یا اختراعات جدید را برای پیگیری و مطرح شدن در تحقیقات ویژه این کشور تعیین و پیشنهاد کند.

· مدال نقره جشنواره اختراعات کره جنوبی: این جشنواره هر ساله با هدف اشاعه فرهنگ اختراع و نوآوری، حمایت از مخترعان، انتقال فناوری و ایجاد همکاری با سازمان های مرتبط تاسیس شده است. IFIA تلاش کرده است تا مردم را از اهمیت مخترعان برای رفاه جامعه آگاه کرده و از حقوق آنان محافظت کند.

· مدال طلا جشنواره اختراعات کویت:  IIFME یکی از بزرگترین نمایشگاه های تخصصی اختراع در خاورمیانه است و دومین نمایشگاه مهم جهان محسوب می شود. ۳۹ کشور جهان در این جشنواره با جدیدترین تکنولوژی های مطرح در زمینه مهندسی، انرژی و پزشکی شرکت می کنند

اهمیت نرم افزار مترجم دو طرفه ناشنوایان ایما

جوایز کسب شده توسط نرم افزار مترجم دو طرفه ناشنوایان ایما

اوژن دلیلی، مخترع جوان مترجم دو طرفه ناشنوایان

نرم افزار مترجم ناشنوایان اختراع شده توسط اوژن دلیلی یک اختراع جدید و منحصر به فرد است. مترجم دو طرفه ی ناشنوایان مانند یک مترجم گوگل عمل می کند. با این تفاوت که نارسایی و پیچیدگی زبان نوشتار را ندارد و می تواند مترجم بهتری باشد. این نرم افزار نمونه مشابه داخلی و خارجی ندارد و فقط قسمت اول نرم افزار برای دو زبان انگلیسی و پرتغالی، دارای نمونه در خارج از کشور می باشد.

اوژن دلیلی مخترع جوانی است که با ثبت اختراع بین المللی خود توانسته به عضویت فدراسیون بین‌المللی انجمن های مخترعان (IFIA) درآید. پتنت یک نرم افزار برنامه نویسی شده در زمینه پزشکی و توانبخشی نشان دهنده نبوغ و توانمندی اوژن و مایه ی افتخار هر ایرانی است. ثبت یک اختراع بین المللی در دهه دوم زندگی یک انسان به ندرت اتفاق می افتد. آینده ی روشنی که پیش روی این مخترع جوان، با انگیزه و خلاق ایرانی قرار دارد، نوید اختراعات بیشتر را برای دنیا می دهد.  می توانید اوژن را از طریق پیج اینستاگرامی او به آدرس @oujan دنبال کنید.

اوژن با انتخاب برنامه نویسی و تحصیل در رشته کامپیوتر و همسو با استعدادهایش این امید را به ما میدهد که منتظر ابتکارات جدیدی باشیم. او با مهارت در برنامه نویسی به زبان های پایتون، جاوا، Flutter و C++، توانایی خلق برنامه های متنوع را برای گجت های مختلف دارد. یکی از قابلیت های برنامه نویسی و عصر ارتباطات برای دنیا این است که بیشترین بهره را از دنیای پیرامون خود میبریم. دنیای پیش روی ما به مخترعانی که دنیا را برای همگان زیباتر و زندگی را آسانتر کنند نیاز دارد. برای این مخترع جوان ایرانی آرزوی موفقیت روز افزون داریم.

اهمیت نرم افزار مترجم دو طرفه ناشنوایان ایما
اوژن دلیلی، مخترع جوان مترجم دو طرفه ناشنوایان

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    3 0
    بسیار عالی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید