پس از آنکه سفارت فرانسه در کی‌یف، پایتخت اوکراین فعالیتش را آغاز کرد، اسپانیا و ایتالیا نیز از بازگشایی سفارت خود در این شهر «تا چند روز دیگر» خبر دادند.

فعالیت برخی سفارتخانه‌های اروپایی در کی‌یف از سر گرفته می‌شود

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از یورونیوز نوشت: پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا می‌گوید این کشور در روزهای آینده سفارت خود در کی‌یف را بازگشایی خواهد کرد. سانچز این اقدام مادرید را نشانه جدیدی از تعهد دولت و جامعه اسپانیا نسبت به مردم اوکراین دانست. 

اسپانیا ۲۷ فوریه و بلافاصله پس از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، سفارت خود در کی‌یف را تخلیه و تعطیل کرده بود. 

کارکنان سفارت فرانسه در اوکراین که چهار روز پس از آغاز حمله روسیه، پایتخت این کشور را به مقصد شهر لویو ترک کرده بودند، بار دیگر در تاریخ ۱۵ اوریل به محل کار خود در کی‌یف بازگشتند.

سفیر اسپانیا و کارکنان این سفارتخانه نیز تنها یک روز پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین یعنی در ۲۵ فوریه، محل فعالیت خود را ترک کرده و به لهستان رفته بودند.

بازگشایی سفارت ایتالیا در کی‌یف

سفارت ایتالیا در اوکراین که در ماه مارس به دلایل امنیتی از کی‌یف به شهر لویو منتقل شده بود، روز دوشنبه در پایتخت اوکراین بازگشایی شد.

رم در اوایل ماه مارس تصمیم گرفته بود سفارت خود را  «با توجه به وخامت اوضاع امنیتی» موقتا تعطیل کند.

لوئیجی دی مایو، وزیر خارجه ایتالیا روز جمعه اعلام کرد که سفیر ایتالیا به کی‌یف برگشته است و به این ترتیب سفارتخانه از روز دوشنبه دوباره به طور کامل فعال خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید