۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷
کد خبر: 55350370

افزایش قیمت دارو در سال ۱۴۰۰ به خاطر رشد هزینه‌های تولید بوده ولی بسیار کمتر از تورم عمومی جامعه بوده است.

قیمت ۹۰ قلم دارو ارزان می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، از بازگشت قیمت ۹۰ قلم دارو به قیمت های شهریور ۱۴۰۰ خبر داد.

بهرام دارایی، گفت: متوسط افزایش قیمت دارو در کشور بسیار کمتر از نرخ تورم عمومی است.

وی در ارتباط با افزایش قیمت دارو، اظهار داشت: افزایش قیمت دارو در سال ۱۴۰۰ به خاطر رشد هزینه‌های تولید بوده ولی بسیار کمتر از تورم عمومی جامعه بوده است.

دارایی با عنوان این مطلب که تغییر قیمت برخی اقلام دارویی که رسانه‌ای شده ناشی از تغییر قیمت ارز بوده است، ادامه داد: در یک مقطعی مثل ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ ارز به دارو تعلق نگرفت، یا در مقطعی به دلیل محدودیت منابع ارزی، ارز نیمایی به دارو تعلق گرفت.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در مقطعی مانند ۶ ماهه دوم ۱۴۰۰ ارز ترجیحی به دارو با تأخیر چند ماهه اختصاص پیدا کرد، گفت: در مقطعی به دلیل محدودیت منابع ارز ترجیحی، برای جلوگیری از کمبود دارو از منابع ارز نیمایی استفاده شد.

دارایی افزود: البته طی توافق با بیمه‌ها پرداخت از جیب مردم جهت ۹۰ قلم دارویی که با قیمت ارز نیمایی در نیمه دوم سال گذشته تأمین شد، به شهریور ۱۴۰۰ باز می‌گردد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ارز نیمایی ماده مؤثره برخی از داروها نیز موجب رشد قیمت شده است، گفت: بعضی دیگر از داروها مانند داروی ناپروکسن که از ۲۸ هزار تومان به ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده، کاهش قیمت داشته اند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید