مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: سال گذشته ۱۳ هزار و ۹۸۹ فقره ولادت در استان ثبت شد که یکهزار و ۲۱۱ مورد از آن مربوط به مادران ۱۵ تا ۱۹ سال است.

 تولد یکهزار و ۲۱۱  نوزاد از مادران زیر ۱۹ سال در این استان!
به گزارش سلام نو به نقل از ایرناف مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: سال گذشته ۱۳ هزار و ۹۸۹ فقره ولادت در استان ثبت شد که یکهزار و ۲۱۱ مورد از آن مربوط به مادران ۱۵ تا ۱۹ سال است.

علی زاهدی نیا اظهار داشت: پارسال ۹ هزار و ۲۹۲ مورد از ولادت ها در مناطق شهری استان و چهار هزار و ۶۹۷ مورد از این واقعه حیاتی مربوط به مناطق روستایی استان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه شمار ولادت ها در سال گذشته نسبت به سال ماقبل ۱.۱ درصد کاهش دارد گفت: پارسال ولادت هفت هزار و ۱۸۰ پسر و ۶ هزار و ۸۰۹ نفر دختر در استان ثبت شد که شمار ولادت ها در سال ۹۹ ۱۴ هزار و ۱۴۷ مورد بوده است.

وی گفت: بیشترین ولادت ها در سال گذشته با سه هزار و ۷۰۵ مورد از مادران در گروه سنتی ۲۵ تا ۲۹ سال بود و سه هزار و ۴۰۴ مورد از ولادت ها مربوط به مادران ۳۰ تا ۳۴ سال است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: ۵۱۵ مورد ولادت ها در سال گذشته هم مربوط به مادران ۴۰ تا ۴۴ ساله گزارش شده است.

ثبت ۶ هزار و ۳۵۳ مورد واقعه فوت

زاهدی نیا در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ثبت ۶ هزار و ۳۵۳ مورد واقعه فوت در استان اظهار داشت: سال گذشته فوت سه هزار و ۴۲۴ مرد و ۲ هزار و ۹۲۹ زن در استان ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: سه هزار و ۶۲۵ مورد از واقعه فوت در شهرها و ۲ هزار و ۷۲۸ مورد هم در روستاها به ثبت رسیده است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مکانیک IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 0
    خوب مشکل و ایرادش کجاست ؟ آمار زاد و ولد کودکان کج و کوله و معلول از مادران بالای ۴۰ و ۴۵ سال رو هم لطفاً منتشر کنید ببینیم چی به چیه و کدوم مدل سالم تر است ... نکنه زایمان زیر ۳۵ سال هم کودک همسری محسوب میشه و دختران ایران فقط باید توی پس و پستو و در پارتی ها و باردار بشن و به ضرب و زور دارو سقط کنن !؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید