۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
کد خبر: 55350198

شاخص کل بورس امروز ۲۹ فروردین با عبور از سطح مقاومت تکنیکی وارد کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی شد و سه رکورد مهم در معاملات امروز به ثبت رسید.

 ۳ رکورد مهم در بورس ثبت شد

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصادنیوز، امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در ۹۰ دقیقه ابتدایی به کانال ۱.۵ میلیونی وارد شد. پس از آن روند صعودی شاخص ادامه پیدا کرد و دومین رشد بزرگ شاخص در سال ۱۴۰۱ ثبت شد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز یکشنبه ۲۶ هزار و ۶۵۴ واحد صعود کرد و به سطح یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۷۱۲ واحد رسید. به نظر می‌رسد افزایش دامنه نوسان به نوعی سست شدن گره دامنه نوسان است و تأثیر مثبتی بر فضای بورس تهران داشته است . 

سستی گره‌های بازار سهام / 3 رکورد بورس تهران

شاخص هم وزن در پایان معاملات امروز ۶ هزار و ۷۸۲ واحد نسبت به روز یکشنبه بالا آمد و در رقم ۳۹۷ هزار و ۷۶۹ واحد ایستاد. 

شاخص کل فرابورس هم سبزپوش ماند و ۳۱۱ واحد رشد کرد و به رقم ۲۰ هزار و ۷۰۴ واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، ۴۴۱ نماد رشد قیمت داشتند و ۲۱۶ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۶۸ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۳۱ درصد بازار افت قیمت داشتند. 

چهارمین روز ورود پول حقیقی

امروز برای چهارمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و ۸۳ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد. دو گروه «محصولات شیمیایی» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» بیشترین سهم را از ورود پول حقیقی داشتند. 

در معاملات روز دوشنبه بیشترین ورود پول حقیقی به سهام پارسان (شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن ۵۷ میلیارد تومان بود. پس از پارسان، نمادهای شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) و وبانک (شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار سهام

نمادهای «شستا»، «پارسان» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «اپال»، «پاکشو» و «وبهمن» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «مارون»، «شگویا» و «بپاس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «دماوند»، «قچار» و «کگهر» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خساپا و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای کرمان، قچار و فرابورس پرتراکنش‌ترین نمادها هستند.

امروز قیمت سهام تمام نمادهای «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» افزایش یافت و سبزترین گروه بازار بود. شستا، وبانک، وصندوق، وغدیر و وامید از نمادهای این گروه هستند. 

مازاد تقاضا در پایان معاملات دوشنبه

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل ۷۰ درصد کاهش یافت و ۱.۲ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۵۲ درصد افت کرد و در رقم ۲۱۰ میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد وپست (پست بانک ایران) با صف‌ خرید ۴۲ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از وپست، نمادهای وکبهمن (شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن) و تلیسه (شرکت دامداری تلیسه نمونه) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در پایان معاملات امروز اغلب صف‌های فروش جمع آوری شد و تنها ۴ نماد صف فروش داشتند. نماد واعتبار (شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران) بیشترین صف فروش را داشت و پس از آن، نمادهای نمرینو، خلنت و کپشیر بیشترین صف فروش را داشتند. 

افزایش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۸۹ هزار و ۹۹۴ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۸۰ هزار و ۴۲۷ میلیارد تومان بود که ۹۵ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۲۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۷ هزار و ۳۲۴ میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم در ۶ ماه اخیر است.

بیشترین ارزش معاملات

در معاملات امروز نماد شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۲۹۵ میلیارد تومان بود. 

پس از شستا، خساپا بیشترین ارزش معاملات را داشت و شتران رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد شبندر و خگستر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد ۲ میلیارد و ۸۶۰ میلیون و ۸۰۵ هزار و ۲۷۰ سهم در صدر قرار گرفته است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به کرمان تعلق داشت. دو نماد ومعادن و خودرو نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

بورس

 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید