رئیس کمیته المپیک روسیه از حضور فدراسیون های ورزشی در آسیا تاکید کرد.

ورزش روسیه بدنبال عضویت در کنفدراسیون های آسیایی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا ، استانیسلاو پوزدنیاکوف، رئیس کمیته المپیک روسیه اعلام کرد باید به خاطر"روس‌هراسی" که غرب را فرا گرفته است از اروپا دور شده و به آسیا نزدیک شد. هفته گذشته، فدراسیون شطرنج روسیه اعلام کرد که روند پایان دادن به همکاری خود با مقامات اروپایی شطرنج را آغاز کرده و در عوض به دنبال پیوستن به کنفدراسیون آسیایی است.

به گزارش راشاتودی؛ در همین راستا پیشنهادهایی مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال روسیه باید گامی مشابه بردارد و از اتحادیه اروپا به کنفدراسیون فوتبال آسیا رود نیز مطرح شده است. 

این بحث‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که ورزشکاران و فدراسیونهای ورزشی روسیه در پی عملیات نظامی مسکو در اوکراین با ممنوعیت‌های گسترده مواجه شدند. پوزدنیاکوف گفت که محیط خصمانه ایجاد شده توسط مقامات غربی به این معنی است که معطوف کردن توجهات به سمت شرق ممکن است بهترین گزینه برای ورزش روسیه باشد.

او در این راستا گفت: موضع شخصی من این است که اگر این به ما امکان می دهد از سیاست های مغرضانه و روسی هراسی که در کشورهای غرب و عمدتاً در اروپا رخ می‌دهد اجتناب کنیم، من آماده هستم از چنین رویکردهایی حمایت کنم. 

مقامات شطرنج روسیه گفته اند که ممکن است چندین ماه طول بکشد تا روند پیوستن به کنفدراسیون شطرنج آسیا تکمیل شود و این حرکت مستلزم تایید اعضای فعلی است.

هفته گذشته، پوزدنیاکوف، رئیس کمیته المپیک روسیه، جلسه ای با همتای چینی خود گو ژونگ ون برگزار کرد که در آن دو طرف تکرار کردند که در برابر "سیاسی شدن" ورزش خواهند ایستاد. به گفته پوزدنیاکوف، دو طرف همچنین متعهد به همکاری ورزشی بیشتر بین دو کشور شدند که  شامل کمپ های تمرینی مشترک و تورنمنت های مختلف است که ورزشکاران کشورهای روسیه و چین در آنها شرکت کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید