شهردار منطقه ۱۹ در خصوص ساماندهی گل‌فروشان گفت: شاهد مافیای گل‌فروشان هستیم و از کودکان کار برای گل‌فروشی استفاده می‌کنند و روزانه مبلغ ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان را به آنها می‌دهند.

بهره‌کشی از کودکان کار برای گل‌فروشی در مسیر بهشت زهرا / حقوق کودکان ۳۰ هزار تومان!
به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، شهردار منطقه ۱۹ در نشست خبری خود در ارتباط با موضوعات مختلف از جمله احداث ۱۰ الی ۱۵ هزار واحد مسکونی در این منطقه و برخورد با مافیای گل‌فروشی در مسیر بهشت زهرا(ع) توضیحاتی را مطرح کرد.

سید مهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹ در نشست خبری خود با اشاره به اینکه از ابتدای این دوره از مدیریت شهری، اولویت‌هایی برای منطقه ۱۹ تنظیم و طراحی شد، اظهار کرد: تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها در منطقه ۱۹ از مواردی است که به‌صورت جدی در این دوره پیگیری خواهد شد، همچنین رسیدگی و ساماندهی به چالش‌ها در این منطقه در دستور کار شهرداری منطقه ۱۹ قرار دارد.

وی با اشاره به دو چالش اساسی در منطقه ۱۹ گفت: خلازیر و کوره‌های آجرپزی با توجه به عرصه‌های ناکارآمدی که در این محدوده وجود داشته، از مواردی است که در این دوره به‌صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است و در همین زمینه نیز اقدامات مؤثری صورت گرفته است.

شهردار منطقه ۱۹، با اشاره به چالش دیگر این منطقه در ارتباط با موقوفه‌های مروی خاطرنشان کرد: در این ارتباط جلسات متعددی صورت گرفته و خوشبختانه توافق خوبی حاصل شده است تا بتوانیم در این عرصه شاهد توسعه منطقه به‌ویژه ناحیه ۳ منطقه ۱۹ باشیم و به همین جهت یک برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت تعریف شده است.

هدایت با اشاره به حضور دستفروشان در خلازیر و موانع و مشکلات در این بخش گفت: در این زمینه با شرکت ساماندهی صنایع مشاغل شهرداری تهران مذاکراتی انجام شد و در نهایت مکانی پیش‌بینی و حتی کانکس نیروی انتظامی نیز مستقر شد تا هم شرایط خوبی برای فروشندگان و هم برای خریداران فراهم شود.

وی ادامه داد: در همین ارتباط نیز بازار خلازیر آماده شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و می‌تواند نقش مؤثری را برای کاهش مشکلات در این محدوده داشته باشد.

شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به معضل کوره‌های آجرپزی در این منطقه خاطرنشان کرد: در این زمینه تلاش شد بتوانیم تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل کنیم و متأسفانه شاهد بوده‌ایم که در سنوات گذشته ساخت‌وسازهای غیرمجاز به‌خصوص در ناحیه سه منطقه سه شکل گرفته است و به همین جهت در ۶ماهه گذشته بیش از ۳۰۰ واحد ساختمانی تخریب شده است.

هدایت با اشاره به حضور اعضای کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و دبیر شورای‌عالی شهرسازی در ناحیه ۳ گفت: این کار در راستای تهیه و تدوین طرح بازآفرینی ناحیه ۳ در منطقه ۱۹ صورت گرفته است که گام اول آن انجام شده است و امیدواریم در ادامه این طرح در کمیسیون ماده ۵ و شورای‌عالی شهرسازی به تصویب برسد تا موانع و مشکلات در این منطقه هرچه سریع‌تر برطرف شود.

وی با اشاره به نکات مثبت طرح بازآفرینی ناحیه ۳ در منطقه ۱۹، گفت: این طرح می‌تواند ناکارآمدی‌ها را در این ناحیه ساماندهی کند و مشکلاتی را که در این ناحیه در سال‌های گذشته بوده است مرتفع سازد، همچنین این طرح می‌تواند منجر به انسجام در ساختار فضای ناحیه ۳، ارائه خدمات مناسب و مطلوب در بخش مسکن و...، تأمین امنیت اجتماعی در ناحیه ۳ و همچنین موجب احداث مسکن استطاعت‌پذیر باشد و نهایتاً کمبودهای خدماتی با اجرای طرح بازآفرینی در ناحیه ۳ برطرف شود.

شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به محدوده‌های خلازیر و برنامه‌های آتی در این مجموعه گفت: ما بنا داریم این محدوده را به محدوده صنعتی، فعالیت‌های دانش‌بنیان و صنایع پاک تبدیل کنیم و در واقع محدوده خلازیر به یک پهنه اشتغال تبدیل شود.

هدایت با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری تهران در قالب قرارگاه جهادی مسکن، گفت: بر اساس اعلام شهردار تهران امسال ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در شهر تهران احداث خواهد شد که سهم منطقه ۱۹، ۱۰ الی ۱۵ هزار واحد مسکونی خواهد بود که این واحدها تحت عنوان مسکن استطاعت‌پذیر و با قیمت مناسب احداث می‌شود و در اختیار شهروندان این منطقه قرار خواهد گرفت.

وی درباره جانمایی احداث واحدهای مسکونی اشاره‌شده گفت: بیشتر این واحدها در ناحیه ۳ منطقه ۳ خواهد بود.

شهردار منطقه ۱۹ راجع به جمعیت این منطقه تصریح کرد: بر اساس طرح جامع سقف جمعیتی در این منطقه رعایت شده و خواهد شد چرا که منطقه ۱۹ به‌عنوان یکی از مناطقی است که کمترین تراکم را به‌لحاظ جمعیتی به خود اختصاص داده است.

هدایت همچنین درباره بوستان ولایت و اقدامات در دست اقدام در این محدوده گفت: در این بخش نیز دو کار ویژه به‌صورت کوتاه‌مدت و بلندمدت در دستور کار قرار دارد، به‌طوری که در بودجه سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۰ میلیارد تومان برای ساماندهی این بوستان اختصاص داده شده است تا بتوانیم از ظرفیت بوستان ولایت به‌نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی همچنین با اعلام آمادگی شهرداری منطقه ۱۹ برای جذب سرمایه‌گذاران در مجاورت بوستان ولایت و زمین‌های فراهم‌شده، گفت: در این بخش نیز بنا داریم بر اساس طرح اولیه بوستان ولایت و با تأکید مقام معظم رهبری و با توجه به منویات ایشان مبنی بر اینکه این بوستان باید به‌عنوان ریه شهر تهران حفظ شود، برنامه خود را اجرا خواهیم کرد.

شهردار منطقه ۱۹ در خصوص ساماندهی گل‌فروشان در این منطقه گفت: این معضلی است که از سال‌ها در منطقه ۱۹ با آن روبه‌رو بوده‌ایم به‌طوری که در این بخش شاهد مافیای گل‌فروشان هستیم و از کودکان کار برای گل‌فروشی استفاده می‌کنند و روزانه مبلغ ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان را به آنها می‌دهند و این در حالی است که درآمد هر گل‌فروشی برای هر فرد بین یک‌ونیم تا دو میلیون تومان محاسبه شده است.

هدایت اضافه کرد: بر همین اساس مافیای گل‌فروشان شناسایی شده و برخورد با آنها در دستور کار قرار گرفته است تا بتوانیم با فراهم کردن غرفه‌هایی در مسیر بهشت زهرا(ع) و واگذاری آن به پیمانکار شرایطی را فراهم کنیم که شهروندان بدون دغدغه و به‌دور از هرگونه تصادف با حضور در غرف مجاور مسیر بهشت زهرا(ع) اقلام خود را با قیمت مناسب تهیه کنند.

هدایت راجع به افتتاح سامانه هوشمند آبیاری مویرگی و همچنین افتتاح بوستان مادر و کودک به‌عنوان برنامه‌های سال جاری منطقه ۱۹ ابراز کرد: بازسازی دریاچه بوستان شقایق، احداث سرویس‌های بهداشتی در سطح محلات و نقاط مورد نیاز منطقه به‌همراه بازسازی المان‌های شهری منطقه ۱۹ در دستور کار قرار گرفته است، همچنین برنامه ویژه‌ای برای قرارگاه اجتماعی داریم چرا که در سطح منطقه نیز قرارگاه اجتماعی با اولویت جمع‌آوری معتادان متجاهر در سطح منطقه با حضور دستگاه‌های مختلف تشکیل جلسه می‌دهد و موضوعات دیگری همچون ایجاد نشاط اجتماعی را در منطقه ۱۹ دنبال می‌کند. تلاش می‌کنیم بوستان ولایت را به‌عنوان پایگاه فرهنگی، ورزشی و گردشگری پهنه جنوبی شهر مورد استفاده قرار دهیم و برنامه‌های فرامنطقه‌ای در آن شکل بگیرد.

شهردار منطقه ۱۹ در خصوص سرقت تجهیزات پل‌های عابر پیاده سطح بزرگراه آزادگان نیز اظهار کرد: تعمیر تجهیزات و نرده‌های پل‌های عابر پیاده با تمهیدات پیش‌بینی‌شده به‌همراه نگهداری و جایگزینی این تجهیزات به‌صورت هفتگی انجام می‌شود و با پلیس نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده است و امیدواریم این موضوع را کنترل کنیم، سرقت‌ها روزانه اتفاق می‌افتد ولی اگر بتوانیم مشکلات ناحیه ۳ را در طرح بازآفرینی حل‌وفصل کنیم بسیاری از سرقت‌ها نیز در این محدوده کاهش پیدا می‌کند.

هدایت گفت: در طرح بازآفرینی یکی از کوره‌های آجرپزی به‌صورت کامل حفظ و به موزه آجر تبدیل خواهد شد همچنین برای آشیانه‌های پرواز در بوستان ولایت با دستگاه‌های مرتبط هماهنگی‌های لازم انجام شده است تا این قدیمی‌ترین فرودگاه کشور ظرف سه‌ماهه نخست سال جاری به اولین موزه پرواز در کشور تبدیل شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید