قصد داریم به بررسی اینکه چرا جاروبرقی به طور ناگهانی خاموش می‌شود بپردازیم و راهکارهایی را برای تعمیر کردن جاروبرقی پس از خاموش شدن‌های ناگهانی به شما ارائه دهیم. اگر می‌خواهید عمر مفید آن را بالاتر ببرید با ما همراه باشید.

چرا جارو برقی در حین کار به طور ناگهانی خاموش می‌شود؟

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: این روزها جاروبرقی تبدیل به یکی از وسایل مهم در هر خانه شده است. گاهی اوقات پیش می‌آید که در هنگام کار کردن با جاروبرقی در مدل‌های جدید شاهد این هستید که جارو پس از چند دقیقه کار کردن به طور ناگهانی خاموش می‌شود و برای روشن شدن مجدد حداقل به یک ساعت زمان احتیاج دارد. گاهی اوقات برای روشن شدن مجدد زمان کارساز نیست و باید جارو را به تعمیرگاه ببرید. قصد داریم به بررسی اینکه چرا جاروبرقی به طور ناگهانی خاموش می‌شود بپردازیم و راهکارهایی را برای تعمیر کردن جاروبرقی پس از خاموش شدن‌های ناگهانی به شما ارائه دهیم. اگر می‌خواهید عمر مفید آن را بالاتر ببرید با ما همراه باشید.

چه عواملی باعث می‌شوند که موتور جارو برقی داغ شود؟

· قسمت‌هایی که در جاروبرقی و به قسمت موتور جاروبرقی وصل می‌شوند همانند خرطومی، پارویی، زانویی و تلسکوپی اگر کیپ شده باشند باعث می‌شوند که به موتور جاروبرقی فشار بسیار بالایی وارد شود و این یکی از مهمترین دلایلی است که موتور داغ و سپس به طور ناگهانی خاموش می‌شود. پیشنهاد ما به شما این است که حداقل ماهی یک تا دوبار قسمت‌های ذکر شده را چک کنید.

· فیلتر هوا یکی از قسمت‌هایی است که در داخل جاروبرقی و در پشت کیسه زباله جارو بر روی دیواره پشتی جاروبرقی متصل شده است. فیلتر هوا در واقع بخشی است که موتور جارو را به قسمت داخلی و قسمتهای بیرونی مرتبط می‌کند و به نوعی بخشی است که موتور جارو از طریق آن نفس می‌کشد. اگر به هردلیلی فیلتر هوای جاروبرقی کثیف شده باشد و یا مملو از گرد و خاک شده باشد قدرت کشش و مکندگی جارو پایین می‌آید و موتور جاروبرقی فشار بسیار زیادی را تحمیل می‌کند. پیشنهاد ما به شما این است که حتما قبل از جارو کردن حتما فیلتر هوا را بشویید و یا اینکه هر چند ماه یک بار سعی کنید فیلتر جاروبرقی را تعویض کنید.

· خاموش شدن یکباره جاروبرقی در جاروبرقی‌های که فیلتر هپا دارند از اصلی‌ترین عوامل خاموش شدن جارو است. فیلتر هوا که معمولا در پشت مخزن جارو برقی قرار دارد دارای دریچه‌هایی است که هوای گرم موتور را می‌گیرد و به بیرون از جاروبرقی هدایت می‌کند. اگر این فیلتر به هر دلیلی خراب شده باشد باعث می‌شود که هوای گرم داخلی موتور اجازه خروج پیدا کردن از جارو برقی را پیدا نکند و دوباره به درون جارو برگردد.

· یکی دیگر از عوامل بسیار مهم که در فشار وارد شدن به موتور جاروبرقی وجود دارد کیسه جای آشغال در جاروبرقی است. پیشنهاد ما به شما استفاده کردن از کیسه‌های نانو به جای کیسه‌های دائمی است چراکه کیسه‌های دائمی گردش هوای بسیار زیادی را درون خود ایجاد می‌کنند و این به معنای فشار به موتور جارو برقی است. کیسه‌های نانو مخصوص جاروبرقی در هر سایز و هر مدل جاروبرقی در لوازم جاروبرقی فروشی موجود هستند. باید بدانید که وقتی حجم زباله درون جاروبرقی به ۶۰ درصد رسید آن را تخلیه کنید و یا از یک کیسه زباله نانو جدید استفاده کنید.

چطور تشخیص دهیم که فیلتر هپا خراب شده است؟

همانطور که گفته شد فیلتر هپا اگر خراب شده باشد هوای گرم را به داخل موتور برمی‌گرداند. برگشت هوای گرم به درون موتور باعث می‌شود که کلکتور موتور ذوب شود و در نتیجه جاروبرقی به طور ناگهانی خاموش شود. برای اینکه اطمینان حاصل کنید که خارج شدن ناگهانی جاروبرقی به دلیل خراب شدن فیلتر هپا است بهتر است که فیلتر هپا را از جایگاهش در بیاورید و اجازه دهید تا برای مدت زمان نسبتا کوتاهی جاروبرقی کار کند. اگر مشکل از فیلتر هپا باشد جاروبرقی دیگر خاموش نخواهد شد و این در حالی است که در صورت خاموش شدن باید جارو برقی را برای پیدا کردن دلیل اصلی خرابی به تعمیرگاه ببرید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید