سارا؛ بلاگر و عاشق سفره، اون معلم انگلیسی بچه‌های دوست داشتنی دیرآموزه، حقوق بین‌الملل خونده و گاهی مشاوره حقوقی می‌ده. سارای جهانگرد تا الان به بیست‌وهفت کشور سفر کرده و در ایران هم کلی گشته، اون بعد از آموزش‌های لازم تجربه‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز در «دره تلاتر» یا «اشکاف» داشته. با ما همراه باشید تا با روایت سارا به قزوین زیبا بریم و بیشتر از دره‌نوردی بدونیم.

دره‌نوردی در دره هیجان‌انگیز و زیبای تلاتر قزوین با سارا

سلام نو - سرویس گردشگری: سارا از اطلاعات کلی دره تلاتر می‌گه: "این دره در ۶۵ کیلومتری قزوین، در روستای روح آباد در نزدیکی رازمیان، الموت غربی قرار داره. کل دره ۱۳ کیلومتر مسافت داره که حدود ۸ کیلومترش رو پیمایش می‌کنیم که برای تیم ما حدود ۶ ساعت طول کشید که بسته به تعداد نفرات و درصد حرفه ای بودن تیم، این زمان کمتر یا بیشتر میشه. ۳۲ آبشار داره که از ۱۶ تاش فرود میایم و بقیه‌اش پرشی هست، بلندترینش هم حدود ۲۰ متره، عمق حوضچه‌های زیر آبشارها هم حدود یک تا چهار متره. نیم ساعت پیاده‌روی سبک قبل از دره و حدود ۴۰ دقیقه پیاده‌روی شیب‌دار در انتهای دره تا لب جاده داریم. در مسیر دره چشمه وجود داره و نیازی به حمل آب زیاد ندارید. آنتن‌دهی تلفن همراه هم در طول مسیر ضعیفه و خیلی جاهاش آنتن نداره. بخاطر آب سرد دره، بهترین زمان برای این دره‌نوردی، تابستونه."

دره‌نوردی در دره هیجان‌انگیز و زیبای تلاتر قزوین با سارا

اون در ادامه به موارد مهمی اشاره می‌کنه و توصیه می‌کنه برای دره‌نوردی در این دره جذاب و هیجان‌انگیز به اون‌ها توجه داشته باشیم: "این دره کاملا فنی هست و پیمایش و بازدید از اون بدون امکانات و ابزار تخصصی دره نوردی، همراهی لیدر تخصصی، تجربه و آموزش‌های لازم امکان‌پذیر نیست. (امکان اجاره لوازم توسط تور یا لیدر دره وجود داره). در دره حتما یک وعده غذای سبک و تنقلات انرژی‌زا مثل آجیل،خرما، عسل همراه داشته باشید. با توجه به سخت بودن مسیر، در حفظ و نگهداری طبیعت زیباش کوشا باشیم و آشغال نریزیم."

دره‌نوردی در دره هیجان‌انگیز و زیبای تلاتر قزوین با سارا

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 0
    سلام ممنون از توضیحات و عکس‌های بسیار زیباتون این دره زیبا، همانطور که در تیتر متن نوشتید دره تلاتر هست و در روستای تلاتر قرار داره راستی در بالای این دره، کوهی قرار داره و روی کوه امامزاده افضل روستای تلاتر قرار داره که دارای فضای بسیار زیبایی است از شما دعوت میکنم که از این کوه زیبا دیدن کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید