حجت‌الاسلام رئیسی، رییس‌جمهور در مراسم رژه روز ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی در دفاع مقدس بسیار خوش درخشید و عملیات‌های مختلفی مانند بیت‌المقدس، فتح‌المبین، ثامن‌الائمه و بسیاری از اقدامات در جبهه‌های حق علیه باطل از سوی ارتش با موفقیت در آسمان و دریا انجام شد.

رژیم صهیونیستی بداند کوچکترین حرکتش از چشم نیروهای نظامی و امنیتی ما پنهان نخواهد ماند

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم صبح امروز رژه ارتش کشورمان ضمن گرامیداشت روز ارتش و درود به ارواح مطهر شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های ایثارگران و جانبازان، اظهار کرد: امام بزرگوار ما حکیمانه این روز را روز ارتش اعلام کردند. ارتش ما ارتش خداخواه، مردم دوست، با بصیرت، مکتبی و دارای روحیه انقلابی است.

وی عنوان کرد: بصیرت ارتش جمهوری اسلامی ایران در بهمن ۵۷ و جلوه زیبایی که از میثاق با امام بزرگوار خود به یادگار گذاشت بهترین جلوه بصیرت ارتش است‌. همراهی با مردم و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی در کارنامه ارتش جلوه‌گر است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی در دفاع مقدس بسیار خوش درخشید و عملیات‌های مختلفی مانند بیت‌المقدس، فتح‌المبین، ثامن‌الائمه و بسیاری از اقدامات در جبهه‌های حق علیه باطل از سوی ارتش با موفقیت در آسمان و دریا انجام شد.

رئیسی با بیان اینکه به چهره‌های نامدار شهدا که همواره نامشان زینت‌بخش هر کوی و برزن است افتخار می‌کنیم، گفت: آن‌ها حماسه‌آفرینی کردند و از خود اخلاص، مردم‌داری، شهادت و صلابت و ایستادگی در مقابل دشمن را به یادگار گذاشتند و برای عصرها و نسل‌ها الگوهای ماندگار شدند و این‌ها هیچ زمانی از خاطره ملت ایران محو نخواهد شد و تاریخ، همواره اینان را به عنوان افتخارآفرینان کشور یاد می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر خداوند کسی را نام‌آور کند نامش ماندگار است، تأکید کرد: اینها را خداوند نامدار کرد، نام‌آورانی که نام آن‌ها هرگز فراموش نخواهد شد. پیوستگی ارتش جمهوری اسلامی ایران با سپاه پاسداران و برادری و صمیمیت و همراهی به عنوان دو بازوی توانمند فرماندهی معظم کل قوا به چشم می‌خورد. همکاری و برادری ارتش و سپاه در کشور ما مثال‌زدنی است.

رئیس‌جمهور افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران توانمندی‌های بسیاری دارند. محوری‌ترین توانمندی آن‌ها دارا بودن نیروهای مخلص، خداخواه، معنویت‌محور و خطرپذیر است که آماده‌اند با هر دشمنی مواجه شوند؛ نیروی کارآزموده، با مهارت و آموزش‌دیده ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی منضبط، انقلابی و مکتبی و دارای روحیه ارزشمند دفاع از نظام جمهوری اسلامی از دارایی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

رئیسی با تأکید بر اینکه مهمترین مؤلفه قدرت در جمهوری اسلامی، مردم متدین دلداده به خدا هستند، تصریح کرد: مهمترین مؤلفه قدرت در نظام ما نیروهای مسلح آموزش دیده، مخلص و انقلابی هستند. امروز نیروهای مسلح ما بعد از جنگ تحمیلی به بازسازی خود پرداختند به نحوی که امروز توانمندی نظامی ما نه فقط در منطقه که در جهان زبان‌زد است.

وی تصریح کرد: ارتش بسیار خوب از فرصت تحریم‌ها برای توانمند شدن استفاده کرد. امروز صنایع نظامی ما در بهترین شرایط در کشور قرار دارد به نحوی که باید در توانمندی خود از این صنایع نظامی بهره ببریم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بهترین استفاده در فضای تحریم از سوی صنایع نظامی انجام شده است، تأکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی نه فقط در میدان مبارزه با دشمن، بلکه در تمام عرصه‌ها، از مردم، با مردم و در مردم است.

وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی در خدمت‌رسانی به مردم بسیار فعالیت قابل تقدیری داشت و در مسئله کرونا، ارتش و نیروهای مسلح، سپاه و ارتش در کنار مردم بودند و بسیار خوب عمل کردند و امکانات خوبی در اختیار مردم قرار دادند.

رئیسی اضافه کرد: در سیل و زلزله و آفات طبیعی، ارتش کنار مردم بود؛ خدمت‌رسانی به مردم قابل تقدیر بود و ارتش، سپاه و بسیج اولین گروه‌هایی بودند که در مناطق زلزله‌زده حاضر بودند و تا مشکل مردم رفع نمی‌شد، هیچ زمانی میدان را ترک نمی‌کردند، این حرکت و حضور حقیقتا قابل تقدیر است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی نیروی مجهز و آماده برای دفاع از کشور، نظام مقدس جمهوری اسلامی و مورد اعتماد مردم است، خاطرنشان کرد: ارتش امروز مورد اعتماد و اطمینان مردم است و مردم به عنوان یک نیروی آماده و مجهز در میدان به ارتش اتکا می‌کنند و پیام این آمادگی به دوستداران انقلاب اسلامی، پیام امید است.

رئیسی با امیدآفرین خطاب کردن ارتش افزود: پیام آمادگی ارتش برای دشمن این است که بدانند قدرت نیروهای مسلح ما قدرت بازدارندگی است و کوچکترین تحرکی از سوی دشمنان از چشمان تیزبین نیروهای مسلح ما هرگز مخفی نیست.

وی اظهار کرد: پیام به رژیم صهیونیستی است که اگر به دنبال عادی‌سازی روابط هستید، بدانید که کوچکترین تحرک شما از نیروهای مسلح ما مخفی نیست و بدانید اگر کوچک‌ترین حرکتی از سوی شما علیه ایران رخ دهد، مقصد نیروهای مسلح ما مرکز رژیم صهیونیستی خواهد بود و حتما بدانید قدرت عظیم نیروهای مسلح ما شما را آرام نخواهد گذاشت.

رئیسی تأکید کرد: پیام آمادگی ارتش امروز این است که در جنگ با صدامیان و جنگ با نیروهای کفر، ملت ایران، ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح صف‌آرایی کرده‌اند. سرنوشت صدامیان و آن‌هایی که امروز به شکست خود اعتراف می‌کنند را ببینید.

وی اضافه کرد: آمریکا اعلام کرده است که ما در تمام تحریم‌ها و فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران شکست مفتضحانه نصیبمان شد، این سرنوشت همه کسانی است که می‌خواهند علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند.

رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه پیام این اقتدار، صلابت و ایستادگی به همه محرومان و مستضعفان عالم این است که امروز نیروهای مسلح ما نقطه امید برای مظلومان و مستضعفان هستند، گفت: در سیاست جمهوری اسلامی ایران حمایت از مظلومان عالم یکی از موارد و اصول سیاست جمهوری اسلامی ایران است.

رئیسی ادامه داد: من به عنوان خدمتگزار مردم از فرماندهان عالی ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکر و به همه شما عزیزان عرض می‌کنم که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دل مردم جای و این ارتش تحت فرماندهی معظم فرمانده کل قوا برای انجام مأموریت‌های محوله آمادگی دارد و این آمادگی برای کشور ما توفیق بسیار بزرگی است و باید برای این توفیق همواره خداوند را شاکر باشیم.

وی تأکید کرد: پیمانی که ارتش جمهوری اسلامی، با امام، شهدا و رهبری معظم انقلاب در محضر امام بزرگوار و شهدای عالی قدرمان می‌بندد، پیمانی همیشگی و میثاقی پایدار است.

رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: خداوند به حق خودت به ارتش جمهوری اسلامی اقتدار و صلابت بیش از پیش مرحمت فرما و به حق این ایام که ایام دلدادگی به توست و به حق شهید این ماه، دشمنان انقلاب اسلامی که هدایت‌پذیر نیستند را به دست ما ریشه‌کن بفرما. پروردگارا به عزت و جلالت قسمت می‌دهیم که همواره هدایت خود و اولیاء خود را از این ملت دریغ نفرمایی.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید