با واریز یارانه ویژه ماه رمضان عده‌ای از عدم واریز این یارانه اعتراض دارند که می‌توانند این مشکل را با ما در میان بگذارند.

واریز عیدی جدید ماه رمضان؛ از ساعاتی دیگر | معترضان به پرداخت نشدن یارانه رمضان چه کار باید کنند؟
به گزارش سلام نو، ساعت ۲۴ جمعه ۲۶ فروردین برای چهار دهک اول یارانه بگیر، به ازای هر نفر ۱۵۰ هزار تومان یارانه نقدی واریز شد. به گفته امیدحاجتی، مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نحوه تخصیص این یارانه را به اقشاری که به نوعی سود سهام عدالت دریافت نکرده اند واریز می‌کنند.

همچنین طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه ها، این یارانه به ۱۱ میلیون خانوار یعنی حدود ۳۲ میلیون نفر واریز شده است.

پیش از این دو دوره یارانه مناسبتی از جمله یارانه به مناسبت ۲۲ بهمن و نوروز بر همین معیار به حساب سرپرستان خانوارها واریز شده بود که همین موضوع منجر به نارضایتی عده‌ای از یارانه بگیران شد. حال اگر شما نیز از این موضوع شکایتی دارید با درج شماره تلفن همراه و ارسال ویدئو به بخش شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان  مشکلات خود را به ما بگویید.

واریز نشدن یارانه رمضان چند دلیل عمده دارد:

واریز یارانه‌ها از شب گذشته آغاز شده و احتمالا تا ساعات میانی امروز شنبه ۲۷ فروردین ماه ادامه دارد. پس ممکن است بسیاری از مشمولان در لیست واریز یارانه باشند اما هنوز بانک عامل واریز یارانه را آغاز نکرده باشد یا اینکه هنوز نوبت واریز به برخی از افراد نرسیده باشد.

دومین عامل این است که ممکن است افراد مشمول یارانه رمضان نباشند و از ابتدا نام آنها در لیست یارانه رمضان قرار نگرفته باشد.

ابتدا گمان می‌رفت که مشمولان یارانه عینا همان افرادی باشند که یارانه نوروز به حساب آنها واریز شده است. یعنی مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی، افرادی که یارانه معیشتی می‌گیرند اما سهام عدالت ندارند و زنان سرپرست خانواری که در دهک اول تا چهارم قرار دارند.

مجموع افرادی که یارانه نوروز ۱۴۰۱ را دریافت کردند، ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بودند. اما بعد از انتشار اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه مشخص شد یارانه ۱۵۰ هزار تومانی رمضان به ۱۱ میلیون نفر تعلق می‌گیرد. یعنی حدود یک میلیون نفر از لیست یارانه‌بگیران نوروز خط خورده‌اند و مشمول یارانه رمضان نشده‌اند.

بر این اساس نمی‌توان مبنای واریز یارانه رمضان را الزاما دریافت یارانه نوروز دانست. لیست یارانه‌بگیران ۲۲ بهمن هم سه برابر افرادی بود که یارانه رمضان برای آنها واریز شد. یعنی یارانه ۲۲ بهمن ماه به حساب ۳۲ میلیون نفر واریز شد اما این یارانه تنها به حساب سرپرستان ۱۱ میلیون نفر واریز می‌شود.

اما برای اطمینان پیدا کردن از اینکه افراد مشمول یارانه رمضان شده‌اند یا نه باید تا پایان امروز صبر کرد. چون دفعات قبل هم واریز یارانه از بامداد آغاز شد و تا ساعات میانی روز بعد ادامه یافت.

با دستور رئیس‌جمهور، یارانه کمک حمایت معیشتی ماه مبارک رمضان به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر یک از اعضای خانواده به‌ حساب ۱۱ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۲۰ سرپرست خانوار واریز می‌شود.به گزارش سازمان برنامه‌وبودجه کشور، به دستور رئیس‌جمهور و در راستای حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر، یارانه کمک حمایت معیشتی ماه مبارک رمضان به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر یک از اعضای خانواده به‌حساب ۱۱ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۲۰ سرپرست خانوار واریز می‌شود.

بر اساس این گزارش، ساعت ۲۴ یکشنبه (۲۸ فروردین‌ ۱۴۰۱) یارانه ۱۵۰ هزار تومانی کمک ‌معیشت ماه مبارک رمضان به‌حساب سرپرستان خانوارهای شناسایی‌شده واریز می‌شود.این مبلغ به مناسبت ماه مبارک رمضان به‌حساب سرپرستان شناسایی‌شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که اغلب از دهک‌های اول تا چهارم هستند، به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری‌بگیران سازمان‌های حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور که به هر دلیلی از سهام عدالت جا افتاده‌اند، واریز خواهد شد.

پیش از این نیز دولت سیزدهم، یارانه کمک معیشتی به قشرهای آسیب‌پذیر و با درآمد کم در دو مرحله و در مناسبت‌های سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و عید نوروز به دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری‌ بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور پرداخت کرده بود. یارانه سالروز پیروزی انقلاب، نفری ۱۰۰ هزار تومان و یارانه نوروز ۱۴۰۱ نفری ۱۵۰ هزار تومان بود.

کد خبرنگار: ۱۵
۱۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • بهنام رجبی وارده سرایی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    5 0
    سلام آقا چرا تا امروز دوشنبه یارانه رمضان برای من و دو فرزندم واریز نشده که بیکار هستم همسرم را نیز بر اثر کرونا از دست داده ام واقعا از من هم مجتاجتر هست
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 1
    خوب معترض بشوند كه چي؟ آيا اعتراضشان وارد است وكسي به اعتراض آنان رسيدگي مي كند يا خير؟
  • اکبر تلیم خانی IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 1
    چرا برای من که ۵ نفر هستم وبیکار هستم سهام عدالت هم ندارم یارانه ماه رمضان به حسابم واریز نکردن
  • قاسملوهستم IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 1
    چراواسه ما نریختن ۱۵۰هزارو کسای که نه کمیته ای هستن نه بهزیستی ریختن خواهشن بریزین
  • علیرضا ن IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    ما چهار نفر هستیم بیکارم و فاقد بیمه و سهام عدالت و مستاجر هستم ولی یارانه رمضان برای ما واریز نشد .
  • ارسطوعبدالهیان IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    یارانه‌دریافت‌نکردهام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید