زاینده رود که از باغ‌ ها و بیشه‌ زارها گذر می ‌کند، طبیعتی سرسبز و آب و هوایی خنک و دلپذیر را در منطقه ایجاد کرده است. پارک ساحلی زرین ‌شهر نیز از این لطافت و زیبایی بهره مند است. این پارک بزرگ در حاشیه شمالی این رود، در منطقه جنوبی شهر احداث شده است که طول آن حدودا دو هزار متر و مساحت آن دویست هزار متر مربع می‌باشد.

پارک ساحلی زرین شهر مقصدی مناسب برای گردشگری

به گزارش سلام نو، اصفهان از استان‌های بزرگ در میانه فلات ایران است و دارای جاذبه های تاریخی و طبیعتی بسیار زیبا و منحصربفرد است. زرین شهر از زیباترین شهرهای این استان نیز در جنوب غربی آن، در نزدیکی زاینده‌ رود، کنار بزرگراه اصفهان به چهارمحال و بختیاری واقع شده است. پارک ساحلی زرین شهر از دیدنی ترین نقاط این شهر است که میتوانید در ایام بهار و حتی پاییز از زیباییهای دل انگیز منطقه و این پارک لذت ببرید.

پارک ساحلی زرین شهر مقصدی مناسب برای گردشگری

از مراکز مهم ییلاقی استان اصفهان در کناره ‌های زاینده‌ رود، زرین ‌شهر است. زرین شهر مرکز شهرستان لنجان در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان است و با طبیعت شگفت انگیزخود یکی از جذاب ترین شهرهای استان بشمار می رود. گذر زاینده رود از قلب زرین شهر پارک ساحلی زیبایی را در این شهر بوجود آورده که از جذابترین نقاط این شهر است و در بهار و تابستان مملو از گردشگر می شود.
زاینده رود که از باغ‌ ها و بیشه‌ زارها گذر می ‌کند، طبیعتی سرسبز و آب و هوایی خنک و دلپذیر را در منطقه ایجاد کرده است. پارک ساحلی زرین ‌شهر نیز از این لطافت و زیبایی بهره مند است. این پارک بزرگ در حاشیه شمالی این رود، در منطقه جنوبی شهر احداث شده است که طول آن حدودا دو هزار متر و مساحت آن دویست هزار متر مربع می باشد.

پارک ساحلی زرین شهر مقصدی مناسب برای گردشگری

از جذابیت های این پارک دریاچه ای مصنوعی به وسعت سی هزار متر مربع است که برای پرورش ماهی و قایقرانی استفاده می شود. مسیر پیاده روی و درختان سرسبز و زیبا در حاشیه دریاچه به جذابیت های این پارک افزوده است. از قایق های این دریاچه می توانید برای تفریح و قایق سواری استفاده کنید و لحظاتی متفاوت و هیجان انگیز را تجربه کنید. از لذت بخش ترین خاطره های این پارک، قدم زدن در کنار دریاچه و لذت بردن از چشم انداز فضای سبز و درختان است که خاطرات ماندگاری را برای همیشه در ذهنتان ثبت می کند.
پارک ساحلی زرین شهر در فصل بهار به زیباترین حالت ممکن جلوه گر می شود. از آنجایی که زرین شهر در مسیر ارتباطی چندین استان دیگر قرار گرفته گردشگران زیادی از جاذبه های آن دیدن می کنند. این پارک با چشم اندازهای رویایی و امکانات متنوع تفریحی نه فقط مردم اصفهان بلکه گردشگران دیگر شهرها را نیز به خود جلب می کند.

پارک ساحلی زرین شهر مقصدی مناسب برای گردشگری

این پارک با فضایی چشم نواز و امکانات تفریحی مکانی عالی برای گشت و گذار و سپری کردن اوقاتی خوش است. زمان ساخت اولیه این پارک به حدود ۲۴ سال قبل برمی گردد ولی از آن زمان تا به حال پارک بزرگ تر و امکانات زیادی به آن اضافه شده است. برای تفریح ساکنان اطراف به امکانات این پارک توجه ویژه ای شده به طوری که برای افزایش گردشگران امکاناتی مانند رستوران ها، ویلاهای مسکونی، فضای سبز و … به آن افزوده شده است. در پارک ساحلی زرین شهر امکانات تفریحی زیادی مثل ماشین برقی، قطار برقی، آب نما و زمین بازی برای کودکان فراهم است.

پارک ساحلی زرین شهر مقصدی مناسب برای گردشگری

 اگر عاشق چشم اندازهای پاییزی هستید حتما مناظر رنگارنگ این پارک برای همیشه در خاطرتان باقی می ماند؛ گونه های گیاهی متنوعی که در جای جای این پارک دیده می شوند با فرا رسیدن فصل پاییز تغییر رنگ داده و با رنگ های قرمز، زرد و نارنجی چشم اندازهایی رویایی را خلق می کنند که تماشای آنها گردشگران زیادی را در پاییز به این منطقه می کشاند. برگ های رنگارنگی که در مسیرهای پیاده روی پارک می ریزد و درختان رنگارنگ چشم اندازهای بی بدیلی را خلق می کنند که شما را برای قدم زدن در کنار دریاچه مشتاق تر می کند.
در روزهای خاصی از سال مثل سیزده بدر خانواده های زیادی برای گذراندن روزی خاطره انگیز به کنار دریاچه می روند.

لطفا ازشکستن شاخه های درخت، آویزان کردن تاب از شاخه های نازک و روشن کردن آتش در کنار درختان خودداری و هنگام ترک محل، آتش را با آب و خاک خاموش کنیم.

 موقعیت مکانی:

پارک ساحلی زرین شهر در قسمت جنوبی شهر، در حاشیه شمالی زاینده رود قرار دارد. 

منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید