حجت‌الاسلام رئیسی روز ۲۱ فروردین دستور داد که موضوع احداث پتروشیمی میانکاله بررسی و با احصای موارد خلاف قانون و آسیب‌زا برای محیط زیست، سریعا از اجرای آن جلوگیری شود.

وزیر کشور: احداث پتروشیمی میانکاله متوقف شد

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد وحیدی اعلام کرد بر اساس دستور رئیس‌جمهور تا بررسی مجدد ابهامات زیست‌محیطی، احداث پتروشیمی میانکاله متوقف خواهد ماند.

دو روز پیش هم استاندار مازنداران اعلام کرده بود که طبق دستور ریاست محترم جمهوری تا زمانی که محیط زیست نظر نهایی خود را اعلام نکند، عملیات اجرای این پروژه متوقف خواهد ماند.

حجت‌الاسلام رئیسی روز ۲۱ فروردین دستور داد که موضوع احداث پتروشیمی میانکاله بررسی و با احصای موارد خلاف قانون و آسیب‌زا برای محیط زیست، سریعا از اجرای آن جلوگیری شود.

۲۳ فروردین هم احمد قاسمی مدیرکل حوزه حقوق عامه دادستانی کل کشور با ارسال نامه‌ای به دادستان عمومی و انقلاب مازندران دستور توقف اجرای طرح پتروشیمی میانکاله را صادر کرد.

پیشتر سرپرست معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در نامه‌ای به مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرآباد مازندران، با اعلام توقف اجرای پروژه پتروشیمی میانکاله، صدور مجوز این پروژه را منوط به انجام مطالعات تکمیلی و تایید سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد.

گفتنی است، کلنگ پروژه احداث پتروشیمی میانکاله در مراتع حسین‌آباد واقع در ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ در حالی  بر زمین زده شد که این موضوع به جهت آسیب‌رسانی  به محیط زیست منطقه، مخالفت‌های برخی اهالی منطقه، فعالان و کنشگران محیط زیست، سیاسیون، بازیگران، ورزشکاران و اقشار مختلف دیگر را به همراه داشت.

میانکاله شبه جزیره‌ای ۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتاری در شرقی‌ترین نقطه شمالی‌ترین استان ایران است با طبیعتی کم نظیر، اما ده‌ها مشکل که در این سال‌ها با آن دست و پنجه نرم کرده است تا بتواند زیبایی خودش را حفظ کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید