ئیس پلیس فتا پایتخت گفت: مجرمان با استفاده از ترفندهای زیرکانه، مالباخته را متقاعد کرده بودند که برای دریافت جایزه خود، کدهای مختلفی را که از پشت تلفن به او اعلام می‌کردند، در مرورگر تلفن همراه خود وارد و اعلام کند.

کلاهبرداری میلیاردی در تهران به بهانه «مسابقه تلفنی»!

به گزارش سلام نو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فتا پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری با موضوع برنده شدن در یک مسابقه تلفنی خبر داد و گفت: مجرمین بیش از ۳ میلیارد تومان از تعداد حدود ۲۰۰ نفر از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند که دستگیر شدند.

 سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه کرد و مدعی شد که شخصی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان نماینده شرکت مخابرات و یکی از اپراتورهای تلفن همراه و با ایجاد محیطی شبیه به صدای استودیو و دیگر اقدامات فریبنده اعلام کرده که شما برنده مسابقه خوش‌حسابی اپراتور شده اید و مبلغ ۲ میلیارد ریال از وی کلاهبرداری کرد. پرونده های مشابه دیگری نیز در این زمینه به پلیس فتا پایتخت رسیده بود.

این مقام مسئول ادامه داد: مجرمان با استفاده از ترفندهای زیرکانه، مالباخته را متقاعد کرده بودند که برای دریافت جایزه خود، کدهای مختلفی را که از پشت تلفن به او اعلام می‌کردند، در مرورگر تلفن همراه خود وارد و اعلام کند. شاکی هم با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب های بانکی خود می‌شود.

سرهنگ گودرزی گفت: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری، متهمان در یکی از استان‌های همجوار تهران شناسایی و پس از تشریفات قضایی اعضای اصلی این باند در یک زمان و در سه نقطه مختلف دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: مجرمان پس از انتقال به پلیس فتا بزه انتسابی را پذیرفتند و اظهار ندامت کردند. از این باند بیش از ۲۰۰ کارت بانکی مختلف به نام اشخاص غیر که به منظور پولشویی استفاده می‌کردند، ۱۱ گوشی تلفن همراه، 2 لپ‌تاپ، ۱۲ کارتخوان به نام اشخاص غیر، ۶۸ سری مدارک شناسایی کامل شامل شناسنامه، کارت ملی و ... و چندصد کارت هدیه کشف شد. متهمان باهدف سوءاستفاده از این مدارک و دستگاه کارتخوان و کارت های بانکی اقدام به جمع‌آوری آنها کرده بودند.

وی با اشاره به گسترده بودن ابعاد کلاهبرداری این مجرمان گفت: ممکن است شیوه های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما درنهایت به یک شیوه عمل می کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی افراد را دریافت و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی از جمله اینترنت بانک و همراه بانک نیست و تماس‌هایی که این موارد را از شهروندان درخواست می‌کنند، قطعا کلاهبرداری است.

سرهنگ گودرزی گفت: هیچ سازمان دولتی اعم از صدا و سیما و اپراتورهای تلفن همراه، شرکت مخابرات، سازمان حج و زیارت و ... با استفاده از خطوط شخصی و از بستر شبکه های اجتماعی با هیچکس تماس نمی‌گیرند و و صرف استفاده از لوگو یا نشان این سازمان‌ها بر روی پروفایل شخص تماس‌گیرنده در شبکه های اجتماعی دلیلی بر صحت و تائید منشأ این تماس ها نیست.

این مسئول انتظامی در پایان تاکید کرد: شهروندان می توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید