۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 55349738

دفتر جانسون اعلام کرد که این رهبر انگلیسی از سفر به هند برای تعمیق روابط، از جمله گفت‌گوهای عمیق درباره «دفاع استراتژیک و همکاری‌های دیپلماتیک و اقتصادی» با نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند استفاده خواهد کرد.

سفر بوریس جانسون به هند در هفته جاری

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس قرار است به هند سفر کرده و برای مدتی مسائل داخلی کشورش را فراموش کند. پارلمان انگلیس روز سه‌شنبه از تعطیلات بازمی‌گردد و جانسون وعده داده که درباره تجمعات مذکور در دفترش، شفاف‌سازی خواهد کرد. او پیش‌تر به قانون‌گذاران کشورش گفته بود که میهمانی در کار نبوده و دستورالعمل‌های قرنطینه را رعایت کرده است.

دفتر جانسون اعلام کرد که این رهبر انگلیسی از سفر به هند برای تعمیق روابط، از جمله گفت‌گوهای عمیق درباره «دفاع استراتژیک و همکاری‌های دیپلماتیک و اقتصادی» با نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند استفاده خواهد کرد.

او همچنین قرار است برای پیشبرد گفت‌وگوها بر سر یک قرارداد تجارت آزاد (که بخشی از استراتژی پسا-بریگزیت انگلیس است) تلاش کند. دفتر جانسون اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۵، این قرارداد تجارت کلی انگلیس را سالانه تا ۳۶.۵ میلیون دلار افزایش دهد.

اما این دیدار تا حدودی تحت‌تاثیر اختلاف‌نظر دو کشور درباره مناقشه اوکراین خواهد بود.

متحدان غربی از هند - که واردکننده تسلیحات روسی است - خواسته‌اند تا حمله ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به اوکراین را با لحن قوی‌تری محکوم کند. جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز اخیرا به نارندرا مودی گفت، خرید نفت از روسیه به نفع هند نیست.

گرچه دفتر جانسون در توضیحاتش درباره این سفر اشاره‌ای به مسئله اوکراین نکرده است، اما یک منبع گفت که انتظار می‌رود جنگ اوکراین نیز «در میان دیگر مسائل ژئوپولتیک» مورد بررسی قرار گیرد.

جانسون گفت که هند، به عنوان یک قدرت برجسته اقتصادی، شریک استراتژیک ارزشمندی برای انگلیس است.

این دو کشور در ماه مه سال گذشته اعلام کردند که هند حدود ۷۰۰ میلیون دلار در انگلیس سرمایه‌گذاری می‌کند. دولت انگلیس هم اعلام کرد که جانسون سرمایه‌گذاری‌های بیشتر و همکاری‌های جدیدی را در حوزه علوم پیشگام، سلامت و فناوری اعلام خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید